Gardasøen April 2016

P.g.a min vintervagt på sygehuset, havde vi ikke holdt ferie siden uge 41 sidste år og da jeg havde en del ferie som skulle afholdes inden 1. Maj var der tid til en tur.

Vi havde i mange år snakket om at tage til Gardasøen, da vi sidst var her i 1974 og derfor ikke husker ret meget fra den tur, så nu skulle det være.

Vi havde snakket om at tage en længere ferie i forbindelsen af påsken, men da den faldt i marts, blev vi enige om at det var for tidlig, så derfor blev det til 2 uger i april i stedet.

Efter 1/2 år uden ferie var det på tide at komme væk fra det hele. Vi kom først af sted søndag den 10.april, da vi lige skulle deltage i en vinsmagning om fredagen, så lørdagen blev brugt til at pakke.

Jeg havde kigget en del på vejrudsigten og vi var meget i tvivl om hvad vi skulle tage med, fortelt eller markise.

Fortelt blev vi hurtig enige om var for meget at tage med, så valget faldt på vores markise. Jeg havde fuldt en del med i camping på Facebook og her var der en som var ved Gardasøen og vi skrev en del sammen. Han havde kun markise og sagde at det var nok i det fine vejr dernede, men iflg. vejrudsigten blev jeg usikker.

Vi valgte derfor at købe et rejsetelt at tage med og lad mig sige med det samme at det var rigtig fint, men markisen havde været nok.

Vi tog fra Kolding søndag morgen den 10. april kl. 7.15 og ville køre ned til vores faste overnatning sted hos Sloss Issegau, som ligger 750 km fra Kolding.

Vejarbejde hele vejen fra Regensborg til Elbtunnel Elbtunnel

Havnen i Hamborg som man altid er imponeret over med alle de container

Vi snakkede om at køre endnu længere, idet vi følte at det var for tidlig at køre ind for natten og da der ingen lastvogne var på vejen var turen gået rigtig godt, men vi valgte dog at køre dertil. Vi kom dertil kl. 17.15 og fik noget at spise og kunne sidde ude og nyde en øl. Det var helt mærkelig at se at der kun var 3 enheder på pladsen. Normalt er her helt fyldt op når vi kommer om sommeren. Vi gik tidlig i seng.

Så skal der lige holdes kaffe pause Så slapper vi af efter en dag i bilen. Her Sloss Issigau
Lige uden for campingpladsen er de ikke kommet over påsken endnu

Mandag morgen kørte vi fra pladsen kl. 8.00 og mærkede straks de mange lastvogne. Pudsigt så mødte vi kun 2 campingvogne mere på resten af turen til Gardasøen.

Da der var søndag, havde vi ikke lastbilerne , så ikke megen trafik Vejret blev bedre og bedre. Her med en del trafik
Igen rast Sidste rasteplads på A8 inden vi drejer af mod Brenner
Så er vi kommet i bjergene med sne på toppen Flot hus
Man kan ikke andet end at blive imponeret af disse bjerge og nu med sne
Ville have været på en rasteplads, men kom ind til hotellet i stedet. Flot Her en skibakke hvor det øverste stadig har sne

Autopilot som lå på 100

Valget på campingplads var faldet på La Rocca og det af flere grunde. Den ene var at vi på campingmessen i Herning havde mødt dem der og en af den anden var beretninger fra andre campister som havde været der.

Jeg ved ikke hvilken vej de andre campister kommer fra motorvejen og ned til campingpladsen, men vores Gps ville have os ned til Bardolino af nogle frygtelige hårnålesving, men ned kommer man jo altid, som man siger.

Temp. i bilen sagde 24 gr og der var varmt. Vi ankom til campingpladsen kl. 17.30 efter 705km denne dag, som tog lidt længere tid med bjergene, vejarbejde og lastvognene.

Så er vi ankommet til campingplads La Rocca ved Garda omkring spisetid. Vi ventede til næste dag med at sætte telt op

Da vi både har DCU kort og ASCI kort, fik vi fortalt hvilke pladser der var for ASCI, idet vi her kunne sparre 6 EUR om dagen og da der ikke var den store forskel på pladserne, valgte vi at sparre.

Solnedgang over pladsen Morgenmad ude i det fri og hjemme fryser de

Jeg er dog en del skuffet over hvor små pladserne er. Vi havde først sat vognen med trækket ud mod vejen, men så stak anhængertrækket ud, så den gik ikke. Vi var derfor nød til at sætte den parallel med vejen, så der kun lige var plads til bilen. Et par pladser længere henne, var der en anden Dansker som holdt som os, men hele deres vogn gik fra hæk til hæk og de måtte derfor sætte bilen inde på nabogrunden som var tom. De havde mover, ellers kunne det ikke lade sig gøre.

Så fik vi vores nye rejsetelt sat op. Et super telt Vi havde et dejlig hjørne her, med sol fra morgen til solnedgang. Ikke så mange på pladsen - endnu
Bilen havde vi sat på nabopladsen, men fik besked på at flytte den Fra vores plads op med hovedindgangen. I baggrunden på den anden side af vejen - hytterne

Pragtfuldt her i solen

Fra hovedindgangen ned mod søen. Vores plads er lige til højre Der var mange pladser i starten, men det ændrede sig
Stranden lige uden for pladsen. Strand er det ikke, men mange sten

Ellers er det en kanon plads, med gåafstand langs Strandpromenaden til både Garda og Bardolino.

Tirsdag blev brugt til bare at slappe af. Vi købte lidt ind af rødvin, øl mm på campingpladsen og foretog os ellers intet.

Vejret var stadig kanon, så vi sad igen ude og fik morgenkaffe og blev enige om at gå en tur ind til Garda. Der er ikke mere end 1 km derind så det var hurtig overstået. Mærkelig nok blæste det en del langs vandet i Garda, mens der på campingpladsen var vindstille. Vi fandt en vinforretning hvor vi fik købt noget godt rødvin. I forretningen fik vi lov at smage dem vi nu kunne tænke os og hvis vi nu købte lidt flere, leverede hun gratis her til pladsen.

Så er vi på strandpromenaden mod Garda. Pladsen til højre
Strandpromenaden bliver bredere ind mod Garda
Garda by inde i bugten
Små hyggelige gader overalt i byerne langs Gardasøen Så var der lige denne flotte Harley
Lidt fra byen

Jeg fik mig ligeledes købt en Sixpence som jeg har kigget på længe og som skal bruges både til golfbanen og til turer.

Resten af dagen nød vi igen ved vognen, med noget forskellige oste og god rødvin.

Flot træ i blomst fra pladsen Lidt rødvin og lidt tapas sidst på eftermiddagen
Rejseteltet fra Harald Nyborg til 1800,- - fine telt Så skal der grilles

Onsdag efter kaffen blev vi enige om at kigge lidt nærmere på den golfbane som ligger oppe i baglandet af Garda og som har udsigt ned over Garda. Sikke da en udsigt.

Golfklubben hedder Golf Ca degli Ulivi og koster 50 EUR for at spille, men den så meget bakket ud, så den springer vi over. Vi kunne dog nyde den flotte udsigt fra klubben.

Golfklub Golf Cà degli Ulivi som ligger lidt oppe i bjergene over Garda. Vi spillede den dog ikke da den var meget bakket men en super udsigt over Garda

Deres restaurant.

Oppe fra poolen ned over alle hytter og Gardasøen. Super udsigt
Poolområdet
Poolområdet med dejlig varmt vand. Lige bag sofaen på næste hylde, er der spa som man kan leje for en time eller en dag

Derfra kørte vi til Bardolino for at handle ved Lidl, men de havde ikke det store udvalg, så jeg satte gps til at finde et indkøbscenter og det nærmeste var i Affi 5 km væk. Her var der også alt hvad man havde brug for. Hjemme på pladsen fik vi frokost og tog derefter op til poolen da vejret stadig var kanon. Vandet i poolen var måske lige en anelse for varmt, hvis man må sige det.

Godt røde gik vi i bad og gik derefter langs Strandpromenaden ind til Bardolino for at spise. På vej hjem kunne vi se at det trak op i det fjerne med lyn og godt en time senere blæser og regner det her. Det første regn her ved Gardasøen i 2 mdr. og som de siger er søen sunket 1 m

Andersen nede ved søen Billede fra Bardolino
Flotte blomsterkummer med tulipaner langs havnen i Bardolino. Så smuk
Bardolino havn og gaderne

Vi fik rejseteltet godt pløkket, men havde alligevel lidt svært ved at falde i søvn, da det jo var første gang vi havde teltet oppe og ikke var klar over hvordan det ville opføre sig, men det klarede sig fint. Dejligt rejsetelt.

Torsdag morgen stod vi så igen op til sol og skyfri himmel. Efter morgenmaden blev vi enige om at køre ned i den sydlige ende hvor der ligger et par golfbaner og her valgte vi Golf Paradiso hvor vi fik en tid til på mandag.

Når vi nu var ved byen Peschiera d. Garda kunne vi ligeså godt kigge lidt på byen. Det var nu ikke det store at kigge på. Eneste er den gamle bydel, men den er hurtig overstået, så i stedet var det tid til en øl pause.

Den gamle bymur til byen Peschiera Havnen i byen
Billeder oppe fra bymuren
Små gader inde i den gamle by Igen lige en lille pause med en kold øl. Livet er da herligt

Efter frokost gik vi igen op til poolen for at bade og nyde solen, men efter en time begyndte det igen at buldre i det fjerne, så vi valgte at gå ned til vognen igen. Vi fik lidt regn, men allerede her ved spisetid er solen igen fremme og vi kan igen sidde ude.

Når Fru.Andersen kommer i poolen, så er det varmt og det var det

Herlig udsigt fra drømmesengen oppe ved poolen

I dag fredag var der marked i byen Garda, så efter morgenmaden gik vi langs Strandpromenaden ind til byen. Hele vejen langs havnen var der boder, så vi gik stille og rolig og osede.

Til marked inde i byen Garda. Vi skulle lige prøve det som alle fik, nemlig en Spritz

Nu er det sådan, at jeg ikke går så langt på literen, så efter at have gået det halve igennem, var det tid til en drinks.

Vi havde set at mange drikker en drinks som hedder Spritz, så sådan en måtte vi have. Den var også dejlig forfriskende.

Tilbage på marked var jeg på udkig efter et par sandaler. Erika er altid efter mig, med at jeg skal se at få et par, så det fik jeg købt. Mærkelig nok fik Erika ikke købt noget.

Tilbage på pladsen fik vi frokost og Erika foreslog at vi kørte en tur til Sirmione og den var jeg straks med på.

Der var mange biler på P. pladserne, så jeg tør ikke tænke på når det er sommerferie. Der var mange busser med skolebørn i byen.

Så er vi ved byen Sirmione
Indgangen ind i byen gennem byporten Inde i byen
Utrolig hyggelig by med små gader Hvad der noget med en hund i keramik
Lidt flere fra byen

Byen Sirmione ligger på en 3 km lang tange/halvø, hvor den gamle bydel ligger yderst. For at komme ind i Dan gamle by, skal man gennem byens port som er Scaligero slottet. Byen er rigtig hyggelig, med mange små gågader. Vi fik købt en is, idet der er en is butik alle vegne. Jeg skulle have en med 2 kugler eller hvad de nu kalder det hernede, for hold nu op en is. Da Erika så den skulle hun kun have med en og jeg måtte da også smide den halve ud.

På vej tilbage til bilen, kiggede vi igen på en skobutik og igen sagde Erika at jeg burde have et par Skechers sko, idet hun selv havde et par og var utrolig glad for.

Vi fik kigget og forhandleren kunne både Engelsk, Tysk og sågar et par ord Dansk. Da skoene var ca. 300 kr billigere her som hjemme, fik jeg også købt sådan et par, så nu har jeg sko til de næste 10 år.

Det har alle de dage vi har været her, kørt og kommet den ene autocamper efter den anden, men i dag fredag, vælter der ind med autocamper og stort set alle er Italiener som kommer på weekendtur. Når jeg nu kan følge med i hvem der kommer og går, er det fordi vi har pladsen lige ud til vejen fra Info og kan se hvem der kommer ind af porten.

Jeg var godt klar over at der kører en del camper rundt, men her på pladsen er det helt vildt. Man kan tælle på to hånd de campingvogne som er her resten er autocamper.

Ovre til højre for vores plads var restauranten Vi fik lidt regn den ene dag og så er det jo godt man kan trække ind

Lørdag morgen sad vi igen ude og fik morgenkaffe. Det kom stadig flere og flere autocamper ind på pladsen. Hvis det var for en weekendtur, ja så var det da kort.

Nå, men vi var blevet enige om at køre op for at se kirken Madonna della Corona, som ligger i byen Spiazzi.

Vi havde fået at vide at turen til kirken var lang og da vi stod oppe i byen og kiggede ned af stien hvor folk gik, kunne vi godt regne ud at det var et stykke at gå.

Jeg troede at vi skulle gå opad fra bilen, men i stedet gik det nedad i hårnålesving og stadig uden at kunne se kirken.

Et eller andet sted godt gemt nede i slugten ligger Madonna della Corona På vejen ned, var der en som solgte diverse trøjer m.m. fra Larmaer
I hvert hårnålesving på vejen ned, var disse bronze figurer som fortalte historien om Jesus
Ved hver bronze figur, var der en tavle. Her hvor Jesus blev lagt i graven
Her er han illustreret i graven Flot udsigt fra kirken ned mod motorvejen som lige kan anes i bunden
Vi er stadig ikke ned Man skulle tro at hele klippen blev holdt oppe af disse sten
Det sidste stykke mod kirken skulle vi gennem klippen Ude igen var der en lille cafe
Udsigt fra kirken mod motorvejen Her er Madonna della Corona hugget ind i klippesiden
  Indgangen til kirken

Kirken ligger i 774m højde og er hugget ind i en næsten lodret klippevæg med en fantastisk udsigt ned til bl.a. Motorvejen som vi kom fra.

Den ældste den af kirken er fra 1500-tallet og det nyeste som er klokketårnet er fra 1978.

Madonna della Corona kirken ligger ved Spiazzi, lidt øst for Gardasøen i det nordlige Italien, på den anden side af Monte Baldo. Kirken ligger på en stejl - næsten lodret - klippevæg. Kirken er bygget på klippevæggen, i den forstand at de bagerste vægge i kirken udgøres af selve klippevæggen. Det ældste af kirken blev bygget i 1500-tallet, og kirken er siden blevet udbygget og renoveret flere gange.

Sagnet fortæller, at den 70 cm høje statue af Jomfru Maria først forsvandt, for derefter på mirakuløs vis at dukke op netop hvor kirken står i dag. Sagnet siger endvidere, at man derpå fik hejst statuen op på toppen af bjerget, for blot næste dag at opdage, at statuen igen havde placeret sig på en lille hylde midt på klippevæggen - alt sammen årsag til kirkens placering. Inskriptionen på soklen tyder dog på, at sagnet - omend smukt - ikke er helt sandt.

Man kan gå til kirken ad de mere end 1500 trappetrin fra dalen, køre med minibus fra Spiazzi, eller blot gå det sidste stykke ned til kirken fra Spiazzi.

Nå men turen ned var nu ikke så slem og hele vejen ned i stort set hvert sving, var der store bronze figurer som fortalte historien om Jesus lige fra hans korsfestelse og til dødslejet.

Nu er jeg ikke den store kirkegænger, men bygningsværket af kirken var imponerende. Vi kunne dog ikke komme ind i kirken, men det gjorde nu heller ikke noget.

Der er både toiletter og spisested dernede.

Så kom turen tilbage som dog ikke var så slem som jeg troede, men vi kunne da godt mærke det i benet. Har man lidt svært ved at gå enten den ene eller anden vej, så køre der en bus derned med turister. Bussen kører fra det sted hvor alle busserne holder, lige lidt længere end byen.

På vejen tilbage gennem Garda kunne vi se at der var eller skulle være et cykelløb og vi havde da også mødt en masse på vores vej op til Spiazzi.

Udsigt ind mod byen Garda Fejemaskine med suge slange som han gik med Lavendel. Alt malet i lavendel farve

Tilbage på campingpladsen væltede der stadig ind med autocamper, så nu var pladsen stort set fyldt op.

Der var ligeledes sat skilte op på pladsen for cyklisterne om hvor wc og bad var.

Vi kunne så godt regne ud at alle de Italiener som kom her i weekenden var dem som skulle deltage i løbet. Det må blive en del kaos i morgen når alle skal hjem igen.

Eftermiddagen blev igen brugt ved poolen da vejret stadig var godt, men her til aften blev det igen mørkt og overskyet, men ingen regn.

Det blev søndag og vi stod for første gang op til overskyet vejr, som viste sig at holde hele dagen. På campingpladsen var de begyndt at spærre en rute af gennem pladsen. Det viste sig at det cykelløb som hedder 9 Fossi Mountainbike og gik over 50 km skulle gå gennem pladsen.

Strandpromenaden er deltt op til rytter og gående Der var udstiller hele vejen langs havnen

De kom ovre fra pool området, men hvordan de er komme ind på pladsen derovre fandt jeg ikke ud af, men de kom ned mod receptionen på den anden side hvor alle hytter er og kørte så under vejen, gennem pladsen og ud på Strandpromenaden som var halvvejs spærret af, sådan at publikum kunne være på den ene side af afspærringen og cykelrytterne på den anden. De cyklede så i mål på havneområdet i Garda.

Vi gik en tur derind, men rytterne var lige sendt af sted da vi kom, så inden de kom gennem campingpladsen, kunne vi godt ose lidt i byen.

Forbi legepladsen og videre gennem pladsen Hen langs alle campister
Her kommer de ned oppe fra pool området Skarp sving ned i tunnelen under vejen og over til campingpladsen

Tilbage på pladsen stod vi og heppede lidt på rytterne. Den første som kom var noget foran nummer 2.

Det hele startede kl. 9.00 og omkring kl. 10 spærrede de vejene af på pladsen.

I mellemtiden kom der en masse nye som skulle ind på pladsen, men da der var spærret måtte de pænt vente. Der var 2 Danske par som stod i kød. Det ene par kom fra ROM hvor der havde været 20.000 til maraton og som de sagde, nu dette.

Problemet kom først da de omkring kl. 15 var klar til at fjerne afspærringen, idet alle dem som skulle hjem, også ventede, med det resultat at ingen kunne komme frem eller tilbage.

Ligeledes kom alle cykelrytterne hertil for at bade også og ikke nok med det, de slæbte sku også deres cykler med helt ind til bruseren. De er selvfølgelig nok heller ikke billige.

Sjovt nok så må de have en del tyveri her i Italien, idet alle autocamper har en ekstra lås til deres dør.

Mandag morgen skinner solen igen og det ser ud til igen at blive en dejlig dag. Vi havde bestilt tid til en gang golf i Golf Club Paradiso Del Garda som ligger lige uden for byen Peschiera i den sydlige ende af søen.

Golf Club Paradiso Del Garda Broen over til 1.tee
Lidt ude fra banen sammen med Helga og James fra Frankfurt
Erika på vej op mod green Herrerne slog uf fra hvor jeg står og damerne nede i bunden

Vi fik betalt 128 EUR som det kostede for os begge og begav os til 1. Tee. Det viste sig at vi var sat sammen med et Tysk ægtepar som boede på hotellet ved banen. De præsenterede sig som Helga og James.

Helga var nybegynder, men det gik nu alligevel. Efter runden sad vi sammen og nød en kold øl og fik snakket meget sammen. Det gik vel 1 time inden vi igen fik sagt farvel og begav os mod campingpladsen.

I Lazice kørte vi ind til en vinbonde som havde deres forretning her. Vi fik smagt lidt rose og lidt rødvin, og manden i forretningen serverede noget skinke og brød til.

Vi købte 6 flasker rød og 6 flasker rose. Det blev en halv dyr omgang, men skal der være fest, så lad det være fest.

Vi var inde hos en vinbonde for at købe vin. På kortet viste han hvor de dyrkede druer til Rose og hvor de dyrkede til rødvin, samt de 2 gårde som var sammen

Her en anden vingård som har salg og udstilling

Tilbage på campingpladsen sad vi ude og nød det godt vejr og blev enige om at spise i restauranten som ligger lige over for os.

Når vi var på pladsen, skulle vi da have tapas enten med rødvin eller en kold øl når der var for varmt

Solnedgang over Gardasøen, med 2 på hver deres surfbræt

Jeg vågnede omkring kl. 3.00 da det var begyndt at tordne i det fjerne. Jeg havde ikke sat nogen snore eller pløkker i rejseteltet, så jeg stod op og tog bestik af situationen.

For en gang skyld var der ikke over bjergene det tordnede, men mod syd og kom nærmere. For ikke at vække naboerne, satte jeg snorene fast til træer m.m. og undlod at bruge hammer.

Jeg krøb til køjs igen og så begyndte det også at regne, men ikke det vilde.

Da vi stod op om morgenen, regnede det stadig, men omkring kl. 10 hold det op og solen kom frem som vi kender den.

Der var et Market oppe omkring byen Affi, så der kørte vi op, men der var ikke ret mange boder, så vi kørte en tur ned i Badolino hvor Erika have set en ring hun gerne ville købe.

I butikken fortalte hun hvilken ring hun gerne ville have og fik så at vide at den først skulle laves på bestilling. Glem det og så gik vi.

Vi gik en tur ned til havnen og fandt et sted hvor vi havde udsigt over vandet og gågaden. Her fik vi lidt at drikke og spise.

Resten af dagen brugte vi med at læse og slappe af ved vognen.

Vi fik lige sagt farvel til Jytte og Jørgen, som vi havde mødt på pladsen, idet de skulle videre i morgen tidlig til ROM hvor de ville blive et par uger inden de tog til DK.

Jeg glæder mig allerede til jeg stopper med at arbejde og vi kan køre når vi vil og blive væk så længe vi vil.

Onsdag havde de marked i Lazice, så vi tog en tur derind og fik ved samme lejlighed set lidt af byen, selvom alle gågader var proppet med boder.

Marked her i byen var nok det største og mest interessante.

Så tog vi til marked i Lazie og gik lidt rundt i gaderne
Byporten Her en pilgrim rejsende som gik fra Spanien og skulle til Jerusalem
Her en forretning med campingudstyr. Der var ikke en eneste plads mere til at stille/hænge noget op, både ude og inde
Lazise
Lille gade i Lazise Det er ikke noget mere hyggelig, end at sidde og betragte alle folkene, med en drinks eller kold øl

Efter nogle timer, tog vi tilbage til campingpladsen og begyndte så småt at pakke rejseteltet m.m. ned.

Morgenmad i solen

Jeg tog en tur i poolen og gik rundt og kiggede på alle de lækre hytter som var ovre på den side af pladsen. Der var virkelig mange lækre hytter, nogle med egen spabad.

Så går turen igen mod Danmark efter 14 skønne dage. Garda vi kommer igen Skihopbakken ved Innsbruck hvor vi en gang har siddet oppe og fået frokost. Fantastisk udsigt
Denne kirke ligger lige op af motorvejen Så er der kø på motorvejen ved München. Også i luften skulle de vente

Næste morgen kørte vi fra pladsen kl. 8.30 og snakkede om igen at tage A9 op med Berlin hjem, men jeg valgte alligevel at tage A7, da jeg godt ville køre lidt længer den første dag og det er lidt svært at finde en campingplads tæt ved motorvejen på A9, så vi håbede på at jeg kunne køre op til Knaus camping ved Fulda, hvor vi før har overnattet.

Men men, det skulle vi nok ikke have gjort. Der var utrolig megen vejarbejde, så det gør vi ikke mere. Vi kørte 850 km den dag og ankom til campingpladsen kl. 19. Jeg ved fra tidligere at kommer man efter hans lukketid kl. 18 og ikke har meldt sin ankomst, kan han godt blive lidt sur, så vi havde ringet i forvejen og han sagde at vi bare skulle ringe på klokken når vi kom.

Så overnatter vi hos Knaus camping ved Fulda. Ved siden af ligger et rigtig hyggelig spisested ned til en sø

Vi fik sat vognen op og gik ned på den restaurant som ligger ved søen lige neden for campingpladsen og fik en stor wienerschnitzel med en stor øl. Det var virkelig tiltrængt at få lidt at spise.

Vi sov til kl. 7.30 og kom fra pladsen kl. 8.30. Igen var der megen vejarbejde og på en af dem brugte vi 30 min ekstra.

Vi var lidt spændte på Hamborg, idet der jo ikke er helligdag i Tyskland om bededag som vi har, men vi fik først problemer lige da vi kom gennem Elbtunnel.

Fra Elbtunnel og stort set helt op til Regensborg, var der vejarbejde, idet de er ved at udbygge motorvejen til 3 spor, så det tog lang tid, specielt fra Elbtunnel  gennem bebyggelsen helt ud forbi Ikea, så det tog tid.

Vi var i Kolding kl. 17.30 og fik lige det meste pakket ud, men gemte resten til dagen efter.

Vi kom hjem fredag den 22.april og sådan så det ud om søndagen den 24.april da vi stod op

Det korte og det lange med turen til Gardasøen her i april mdr., er at det gør vi helt sikkert igen og næste gang, med en tur videre til Rom som vores naboer på pladsen gjorde.

Vi fik kørt 3130km og det gav 11.46 km pr. liter

Ophold på campingpladsen med ACSI kortet kostede 1400,- kr for 10 dage, så det var billigt.

Alt i alt med diesel, vejpenge, vignette, ophold, lommepenge m.m. kostede turen 10.903,- kr