Islantilla Golf Resort - Spanien 2012

Så var dagen endelig kommet, hvor vi i fredagsklubben igen skulle Sydpå og denne gang var alle med, nemlig 7 par. Vi skulle flyve fredag den 16.marts kl. 17. Denne gang skulle vi til Islantilla Golf Resort hvor vi ikke havde været endnu. Stedet ligger 50 km fra grænsen til Portugal, så derfor fløj vi til Faro hvor vi efterhånden er landet en del gange. Vi blev afhentet af en bus og der var ikke kun os der skulle dertil.

Rita havde på flotteste vis arrangeret denne tur for os i klubben og haft kontakt til Green Too Green som var vores rejsearrangør. Vi skulle alle have en pakke med for kr. 50,- til dagvinder, holdvinder og meget mere.

Så var der ferie og nogle havde været på slankekurer, så nu skulle der tages hævn

Vi sidder her på 1.række i flyet Med bus ind fra flyet i Faro

Vi landede som skrevet i Faro og busturen til Islantilla tager ca. 1 time. Vi ankom til hotellet kl. ca. 23 og var godt sultne, men hotellet havde lavet en tallerken med lidt at spise så sent. Vi havde denne gang "kun" halvpension, men med fri softdrinks i vores minibar på værelset. Dette betød at både vand, sodavand, saft m.m. i minibaren blev fyldt op hver dag uden beregning. Alt i minibaren som ikke havde alkohol var gratis.

Vores værelse var ok, men da vi stod op næste morgen viste det sig at vores altan var på 1.sal ved siden af Ingeborg og Per og lige ud til hul 9 på den ene sløjfe, men-men kun et par meter fra vores altan var der en masse store træer, så det eneste vi kunne se var træer og et meget lille blik ned på golfbanen - ØV

Vi var stort set alle spredt over hele hotellet og nogle havde fået nogle super udsigter, både ned over den tomme pool som først blev fyldt op da vi skulle rejse. Andre havde udsigt ud til drivingrange og golfklubben.

Men på den anden side var det jo ikke oppe på vores værelse vi skulle tilbringe tiden.

Hotel Islantilla Golf Resort Golfklubben lige over for hotellet

Lørdag morgen gik vi ned til et super morgenbord, hvorefter vi endelig skulle ud for at spille golf i godt vejr. Vi havde hele ugen omkring 20 gr. så det var med shorts og korte ærmer hele ugen. Dog kunne der være lidt kølig tidlig fra morgenstunden, så det krævede lige en trøje til at starte med.

Rita havde lavet holdene hjemmefra og dag 1 skulle der en 3 og 4 bold damer og det samme hos herrerne. Denne dag skulle vi spille blå og grøn. Det var bare pragtfuldt at kumme ud og spille, selvom mit spil var som en nybegynders. Deres greens var super. Denne dags vinder blev i damerækken Bente og i herrerækken Leo.

Her er nogle billeder fra dag 1.

Klar på hul 1 på dag 1 Jane, Erika og Rita

Erik og mig på hul 1 Golfklubben
Så er vores 4 bold klar til at slå ud på hul 1 Per røg over green og ledte her efter sin bold
Her er jeg på green på hul 3 gul sløjfe Hul 3 med byen i baggrunden

En del af hullerne kunne næsten ligne dem vi har i Birkemose, med stigninger, skrå fairwayes m.m. En del huller lå ligeledes helt ude på en klippekant med byen Islantilla og havet neden for.

Udsigt ud over byen Islantilla fra et af golfhullerne

Da vi ikke have All Inclusiv denne gang, sluttede vi altid af i golfklubben med lidt at spise og drikke. Baren på hotellet åbnede ikke før sidst på eftermiddagen, idet personalet var ovre i golfklubben, så det var her man skulle købe det man ville drikke.

Noget af det først vi dog gjorde var at gå ned i byen for at finde et supermarked, hvor vi købte vand (til golfbanen) cola til min drinks, øl m.m. Så da vi endelig kom tilbage til hotellet, mødes vi stort set hver dag nede på barens terrasse hvor der også var en putter bane. Vi tog så vores drikkevarer med her ned i solen.

Erika og mig nede ved stranden Rita og Helen
I supermarked efter forsyninger :-)

Niels og mig Helen og Rita

Nogle smuttede op på deres værelser for at få en lille morfar og nogle smuttede op til Helen og Niels for at drikke lidt mere inden aftensmaden. Deres terrasse vendte lige ud til pool området. Om aftenen havde vi et langt bord til os alle i spisesalen. Nu er jeg jo noget kræsen, så det blev lidt af det samme næsten hver aften, men deres ostebord og specielt deres kagebord er bare super. De havde meget naturlig megen forskellige fisk og da Erika elsker fisk var hun bare i sit es. Aftenen sluttede oppe på et af værelserne, men jeg kan ikke rigtig huske hvis det var.

Ved aftensmaden

Hygge på Helen og Niels værelse

Søndag den 18.marts

Det var Erikas fødselsdag og jeg havde fået ordre på ikke at komme til morgenkaffe før kl. 8.30. Jeg havde hjemmefra købt hendes gave som jeg havde taget med sydpå, så den fik hun inden vi gik ned for at få kaffe. Nu er det ikke første gang at Erika har fødselsdag når vi er sydpå, så som alle de andre gange, havde de pyntet op med flag og havde også splejset om en gave til hende.

Erika bliver fejret på hendes fødselsdag
Så er pigerne klar til golf Erik og mig på hul 1
Jeg hygger mig Vi er klar på hul 1 - gul sløjfe

Vi spillede i dag den gule og den blå sløjfe. Vi syntes stort set alle at disse 3 sløjfer var svære, men ikke desto mindre havde vi alle færre streger end derhjemme. Dagens vinder blev i damerækken fødselsdagsbarnet Erika og i herrerækken Erik.

Vi sluttede som altid af på golfklubbens terrasse for at få en kold øl og lidt at spise. Erik og Rita sagde at vi skulle mødes på deres værelse når vi havde fået afleveret vores bag på hotellet, for at fejre dagens vindere. Da Erika og mig kom op på værelset, havde stuepigen lavet en lagkage af håndklæder med bolsjer i. Ligeledes stod der på bordet en bakke med en skål frugt, samt 2 glas og en flaske champagne på køl til Erika med en seddel hvor der stod tillykke med fødselsdagen. En meget flot gestus fra hotellet.

Hul 1 på den gule sløjfe, som er et svær par 5 hul Hul 2 på gul sløjfe som er et langt par 3 hul på 175m fra gult
Hul 1 på den gule sløjfe Hul 8 som er et par 4 hul på gul. Her er Erika klar til at slå over vand til green. Flot hul

Erika og mig blev enige om at tage både frugt og champagne med hen til Erik og Rita, så alle kunne få lov at smage. Det blev til nogle hyggelige timer oppe på deres værelse.

Øl og kaffe i golfklubben

Denne flotte lagkage lavet af håndkælder med bolsjer Champagne og frugt på værelset

Oppe på Rita og Erik værelse blev der hygget og drukket

Så er vi i gang med aftensmaden med rødvin m.m.

Lis og Keld ved maden eller rødvinen Erika og mig på hendes fødselsdag I baren til aftens kaffe

Erika blev igen fejret til aftensmaden og hun købte nogle flasker rødvin som blev sendt rundt ved bordet så alle kunne skåle med hende. Som hun selv sagde, så var det en dejlig dag som slutte i baren med kaffe.

Mandag den 19. marts

I dag skulle vi spille par sammen, så Rita havde sat Jane og Leo sammen med os. Vi skulle spille blå og grøn. Erika og Leo spille faktisk rigtig godt og det endte da også med at de havde de bedste scorer for dagen, men da begge havde vundet før, blev dagvinderne i stedet Helen og Niels.

Golfklubben Leo i bunker
Erika og Jane på vej op af banen Tjekker lige mig golf GPS for at finde afstanden
Så tæt var jeg på en hole in one
Golfklubbens terrasse hvor vi spiste hver dag efter golf runden

Resten af dagen inden spisetid, blev brugt på terrassen i det gode vejr. Drømmesengene var nu også blevet sat ud til pool området, så nogle brugte et par timer i dem. Personalet var nu også i gang med at klargøre poolen og fylde vand i dem.

Vi hygger på hotellets terrasse med vores egen øl, vin, sprut m.m.

Deres indendørs pool brugte jeg stort set hver dag og specielt om eftermiddagen var vandet i poolen bare super lækkert. Grunden var nok at det var bygget med en masse glas.

Tirsdag den 20.marts

Vi havde fridag for golfen og havde snakket en del om hvad vi skulle denne dag. Erika og mig var en del interesseret i at tage bussen til Sevilla, men det var der ingen stemning for. Skulle vi dertil, skulle man være 10-15 stykker som kunne dele en taxa og der var da også et andet dansk selskab på hotellet som skulle dertil, men Erika og mig valgte at blive sammen med de andre. De ville alle tage ned i byen for at få frokost og kigge lidt på byen, men uha-uha. Stort set hele byen var tom og spisestederne lukkede først op hen ved middag tid. Vi slentrede en tur langs vandet, fandt dog et sted hvor vi kunne købe en øl og gik så ind i supermarked for at få fyldt op af øl m.m. igen. Resten af dagen blev brugt med afslapning på terrassen og vi lavede også lidt putter konkurrence. Vi lagde os også ned til poolen for at få lidt sol.

Vi tager til stranden på vores fridag. Her et lille fiskeleje Vi går langs stranden
En tom by, men sikkert en masse liv senere på foråret Vi fandt dog et sted hvor vi kunne få øl og vejret var super

Onsdag var der igen golfdag og Rita havde lavet det sådan at der også var præmie til de bedste par. Vi havde ligeledes tættest hul på to af dagene, præmie for putning, som vi skulle lave 2 af dagene. Denne dag spillede vi sammen i par med Rita og Erik. Vores scorer for par konkurrencen var over, så vi kunne bare nyde dagen sammen med Rita og Erik, men dog talte vores enkelt scorer.

Hele holdet. Siddende fra venstre Erik, Leo, Niels, Bjarne, Keld, Per og Leon. Stående fra venstre Rita, Bente, Helen, Jane, Erika, Lis og Ingeborg

De bedste i dame og herrerækken denne dag blev Helen og Leo, men de havde vundet før, så i stedet blev det Rita i damerækken og i herrerækken blev det til Keld og mig da vi begge kom hjem med den samme scorer.

Torsdag var så sidste dagen med golf og dog ikke, men i hvert tilfælde den sidste dag som var med i rejsen.

Denne dag blev det Jane som vandt i damerækken og Erik i herre, men han havde også vundet før så i stedet blev det Per. Rita brugte lidt tid oppe på værelset for at regne lidt på de samlede resultater og så samledes vi alle som altid nede på terrassen.

Samlet vinder i damerækken blev Bente og Erika, men Bente fik 1.pladsen med det laveste hcp. og på 3.pladsen kom Helen. I herrerækken blev det en suveræn Leo med Erik på 2.pladsen og Niels på 3.pladsen.

I par rækken vandt Helen og Niels med 2 par på 2.palsen og det blev Erik og Rita, samt Erika og mig. De to førstepladser fik en rejsebag fra Green to Green og anden pladserne fik gavekort på kr. 400,- også fra Green to Green. Der var en hel del gaver som Lis havde været så fik at få fat i fra forskellige sponsoer.

Vinder i herrerækken. 1. Leo  2. Erik  3. Niels Vinder i damerækken 2. Erika  3. Helen  1. Bente

Vi hygger på terrassen efter præmie overrækkelsen

Fredagen skulle vi så hjem og vi ville blive hentet kl. 17.00 på hotellet med bus, men hvad skulle man da få sådan en dag til at gå med. Som skrevet før, så blev vi enige om at spille også den dag og vi fik rabat på greenfee så vi hver skulle af med 33 EUR. Vi forsøgte om ikke vi kunne beholde vores værelser til om eftermiddagen og det kunne alle med undtagen af Lis og Keld og Erika og mig.

Vi venter på bussen og tiden er laaaaaang

Vi fik derfor pakket det meste inden vi gik på golfbanen og da Per og Ingeborg var vores naboer fik vi det hele lagt ind til dem og fik også taget et bad og skiftet efter golfrunden. Ellers var det bare at vente de sidste 2 timer inden bussen kom og ved ankomst til Faro lufthavn viste det sig at der var 1 times forsinkelse. Vi landede derfor først i Billund kl. 01.00 lørdag morgen. Endnu en god golftur var slut.