Golftur til Cadiz i Sydspanien

Endelig kom dagen hvor fredagsklubben igen skulle af sted sydpå i uge 11 og denne gang for 4 år i træk. Ham som tidligere havde arrangeret turene kunne desværre ikke mere i uge 11 p.g.a. nyt arbejde, så jeg blev sat på opgaven at lave sådan en tur allerede i sommeren 2008. Jeg startede med at få de tilmeldinger som ville med og her manglede vi kun Susanne og Henning, samt Jan og Laila.

Jeg fik en masse tilbud hjem fra forskellige rejsearrangører og så blev de alle fremlagt foran de 16 personer som havde tilmeldt sig turen. Vi var så blevet enige om at flertallet bestemte rejsemålet. Dog havde vi givet rejse arrangørerne nogle krav og det var at vi ville befordres frem og tilbage fra lufthavnen, samt til golfbanerne. Ligeledes ville vi spille golf alle 6 dage og så helst med All. Incl. på hotellet.

Valget faldt på et tilbud fra Tee2green som gik til Andalusien lidt uden for Cadiz i Sydspanien. Her var 6xgolf, hotel med All.Incl. og transport til og fra lufthavnen. Prisen var ligeledes OK idet prisen var kr. 9200,- pr. person med det hele.

Holdet foran hotellet Iberostar Royal Andalus Udsigt ud mod havet fra poolen

Rejsen blev bestilt og så var det bare at vente og glæde sig, men sådan gik det desværre ikke. Depositummet var blevet betalt og så skete det at Sterling gik konkurs og det var dem som vi skulle have fløjet med. Vi fik ringet til rejseselskabet som jeg tror kun beskæftiger ejeren og en mere. Han gik i gang med at finde nyt fly og til sidst købte han 16 flysæder ved Bravo Tours. Der skete så en hel del mere undervejs, men til sidst lykkes det at få det hele på plads.

Vi skulle være i Billund Søndag morgen den 8.marts kl.05.00 for at flyve kl. 07.00. Vi fuldes med Helen og Niels derud og indtjekningen gik uden problemer. Helen, Niels og os havde købt et sæde forrest i flyet og det viste sig at vi alle var blevet placeret på de forreste rækker.

Vi indtager vores morgenmad i afgangshallen Så er vi på vej. Leon med chips og øl, mens Helen som altid griner
Her er vi på de første 3 rækker Jeg får en snak med Bente

Vi landede i Malaga sidst på formiddagen til det fineste vejr. Jeg var noget spændt på om vores bus holdt og ventede på os, som var aftalen med vores rejse arrangør, men også dette fungerede som aftalt. Ligeledes havde jeg en aftale med ham at der var kolde øl i bussen, idet vi skulle ud på en køretur på ca. 2½ time. Også dette var bare i orden, ja der var så mange kolde øl at vi ikke kunne drikke dem alle :-)

Så er vi klar til afgang i denne lækre 16 pers bus Der var kun glade og forventningsfulde folk med kolde øl

Vi fik vores værelser, som alle havde udsigt til pool området og ud over Atlanterhavet. Efter at have fået pakket ud skulle det gule armbånd afprøves. (armbånd til all. incl.) Vi strøg straks i baren og da vejret var super sad vi ude på terrassen, men ikke langt fra baren - tænk hvis man blev tørstig.

På terrassen ved baren Her var vi hver dag

Hver dag mødes vi kl.19.00 til spisning i hotellets restaurant. Nogle gik lige i baren først for at få en lille en inden spisningen. Til maden fik vi hver dag en rigtig god Spansk rødvin og tjeneren lærte hurtig at sige 5 flasker, det vil sige at der stod 5 flasker rødvin og 5 flasker vand klar på bordet når vi kom. Jeg lyver ikke når jeg siger at bufferen have alt hvad hjertet begærer. Selv mig som går for at være noget kræsen, blev mæt hver dag, ja jeg tror ikke vi nåede alle retter rund inden vi igen rejste hjem. Det var bare så lækkert. Dagen sluttede altid af med at vi efter spisningen gik i baren og herfra gik folk en efter en i seng.

Kjeld og Leon nyder den gode mad Ingeborg hviler lige lidt inden næste ret Niels i kagerne som der var mange af

Mandag den 9.marts

Så kom dagen vi havde ventet på, nemlig at komme ud og spille golf i godt vejr efter en kold vinter. Jeg havde fået en aftale med vores rejsearrangør om at han gerne ville sponsorerer nogle præmier, idet vi altid spiller om hvem der bliver Spansk mester i dame og herrer rækken, samt er der en præmie i form af 3 gode Nike bolde, til den bedste spiller hver dag. Det var meningen at vi skulle have 2 rejsegavekort til hans firma, men da han skulle lukke her til sommer, blev det i stedet til vores golf shop. Jeg fik lavet 2 gavekort af kr. 600,- - 2 af 400,- og 2 af 250,- kr. Anne Grethe fra vores Pro Shop gav ligeledes 4 gaver vi kunne få med, så der var noget at kæmpe for. Den samlede vinder bliver fundet ved at alle scorer for alle dage tælles sammen og her er det selvfølgelig den som har lavet flest point der vinder. Nå, men vi blev afhentet af en 8 personers bus, som skulle køre os til golfbanen, så han skulle køre 2 gange for at vi alle kunne komme derud, men alle de 3 baner vi skulle spille lå kun 2-10min fra hotellet.

Den første bane vi skulle spille var Melia Sancti Petri banen. Niels have stået for alle holdsammensætningen alle dage og som han sagde, var dette foregået pr. lodtrækning.

Hold 1. Leon, Kjeld, Ingeborg og Rita Hold 2. Niels, Erika, Jane og Jørgen
Hold 3. Per, Bente, Lis og Erik Hold 4. Bjarne, Helen, Arne og Leo

Banen var en udmærket bane, men vi følte at vi stort set havde modvind på alle huller, men det passer selvfølgelig ikke, men sådan føltes det. Som jeg skrev tidligere havde vi hver dag en dagsvinder og det var den som lavede den højeste scorer den dag. Denne dag løb jeg selv med den højeste hvis man da kan kalde 24 point for høj. Ja det var ikke høje scorer der kom ind den dag. De fleste kom ind med under 20 point, men vi skulle jo også lige i gang.

Her ses jeg i fin stil. Armen kunne godt være en smule mere strak Helen klar med driveren

Efter hjemkomsten til hotellet mødtes vi som alle dage vi var der, på terrassen nede ved baren.

Tirsdag den 10. marts

I dag skulle vi spille Novo Sancti Petri som lå lige over på den anden side af gaden hvor vi boede. Goldklubben var utrolig stor, idet de både havde 2 - 18 huls baner. Det står endda at de også havde en 3 bane som de kaldte C banen. De havde tillige golf akademi med masser af trænings muligheder.

Hold 1 Hold 2
Hold 3 Hold 4

Vi skulle spille deres A course som var 6097 lang for mænd og 5206m lang for damer. Det var en utrolig flot og velplejet bane. Hul 1 var et par 4 hul som kunne nås i 3. Hul 2 var et par 5 hvor mændene startede fra tee og skulle over en sø. Herefter gik vi under vejen til hul 3 og 4, tilbage under vejen til hul 5 som var et svært par 4 hvor man kunne gå den direkte vej i andet slaget over en sø (ca. 120 m)  Igen under vejen til hul 6 og 7. Hul 6 var et par 4 hul hvor greenen var helt ude ved havet. Her kunne vi se op langs stranden til vores hotel. Igen under vejen til hul 8 og 9. For ni var en del åben hvor vi spillede med en masse huse rundt om banen. Bag ni var der masser af træer, så det gjaldt om at slå lige. Dagen bedste scorer og vinder af 3 Nike golfbolde blev Erika med 32 point, så scoren var kommet op.

Alle gør sig klar til start Tee stedet på Hul 2
Her står jeg på green på Hul 6 med havet i baggrunden Her går vi fra hul 1 over til hul 2 med en stor sø og havet i baggrunden

Banen lå kun over på den anden side af hotellet, så vi kunne gå hjem. Resten af dagen var stort set som alle de andre - baren, bad, spise og slutte af i baren igen :-)) Der var dog nogle af dagene hvor vi tog en drømmeseng og lagde os og nød solen.

Her i bunden var vores værelse I enden ud mod havet havde Jørgen Her er udsigten fra Jørgens værelse

Onsdag den 11.marts

Så skulle vi spille Melia igen for 2 gang og denne gang havde Niels sat os sammen med vores ægtefælde og det blev også den eneste gang jeg fik spillet sammen med Erika. Vi havde jo 2 ungkarle med, men dem snuppede Helen og Niels. Arne fik lov at tage nederdel på den dag :-))

Jeg fik ikke taget nogle billeder af holdene denne dag, men fik dag taget nogle billeder af Lis og Kjeld som vi spillede sammen med denne dag.

Foran klubhuset til Melia Lis klar til at slå ud

Denne dag blev scoren noget højere, men nu havde vi jo også spillet den 1 gang før. Dagens vinder med 30 point blev Erik som var noget foran nr. 2 med 25 point.

Her på terrassen mødes vi altid lige til en drinks, inden vi gik ind for at spise

Her har vi 5 flasker tjeneren Bjarne og Rita Så er der kaffe, cognac og drinks
Kjeld og Jane Bente, Leon og Rita Danset blev det skam også

Torsdag den 12.marts

Så skulle vi igen spille en ny bane og denne gang var det Lomas de Sancti Petri som lå 10 min kørsel fra hotellet. Bilen skulle hente os kl. 9.30 men der kom ikke nogen. Jeg fik hotellet til at ringe ud til golfbanen idet det var dem som skulle afhente os. Jeg ved ikke om de havde glemt os, men de kom da og vi nåede det inden starten kl. 10.30

Klubhuset var ikke noget at råbe hurra for, men der var store tegninger på et nyt klubhus som så flot ud. Vi skulle starte på hul 10, idet hul 1 og 18 lå et stykke henne af vejen, nemlig der hvor de skulle bygge det nye klubhus. Det blæste en stiv vind denne dag og da vi havde masser af vand i spil på stort set alle huller, skulle dette nok komme til at koste bolde. I dag var vi blevet opdelt i kun damer og herrer. Madsen fik igen lov til at lege dame.

Hold 1 Hold 2 Hold 3 Hold 4

Det var en svær bane under disse forhold, men flot var den. Dog var der en del huller på bag ni hvor der manglede græs og så lå greens og tee stederne alt for tætte, så vi hele tiden skulle råbe fore. Nogle gange skulle vi passerer for and teestedet hvor de andre var ved at slå ud. Som jeg skrev før, så kom denne dag rigtig nok til at koste mange bolde. Jeg hørte at nogle havde mistet op mod 15 stykker - uha-uha. Banen var en kort bane med masser af par 3 huller, derfor også en par 68 bane. Fra gul var den kun 4606 og fra rød 4094m.

Leon og Niels på hul 3 Jørgen var røget i vand lige før green, så af med sko og strømper og ned i vandet. Han fik skam fat i den og kom på green

Dagens vinder med flest point blev Lis med 23 så det var ikke de store scorer. Den laveste kom kun ind med 10 point.

Udsigt fra vores værelse ud over havet Her er udsigten ned til poolen I gangen foran vores værelse var der en hel skov af planter

Fredag den 13.marts

Vi skulle igen spille A couse på Novo Sancti Petri og vi var alle enige om at dette var en rigtig rækker bane

Hold 1 Hold 2 Hold 3 Hold 4

Som man måske kan se på billederne, så blæste det også godt denne dag. Det kan godt være at vi havde ful solskin hver dag vi var dernede, men når det blæste kunne man godt fornemme den kolde vind, så derfor står de fleste af os også med en trøje til at starte med. Dagens vinder med 26 point blev igen Erika, men da hun har været dagsvinder en gang gik den videre til nr. 2 som var mig og jeg havde også været før, så den gik videre til nr. 3 hvor vi havde 2 med samme point og her var Niels flik at give præmien til Ingeborg med samme point.

Flotte bede på banen. Her er der skrevet banens navn i sten Flot anlagte bede. Her kunne vores klub lære noget

Dagen sluttede som alle de andre. Nogle have hovedpine andre var efterhånden godt trætte i kroppen efter at have spillet golf hver dag, men hvad, vi er jo kommet for at spille.

Lørdag den 14.marts og Finaledag

Så kom turens sidste dag og igen skulle vi spille Lomas, men denne dag var der blik stille og det smukkeste vejr. Dagen blev også den varmeste, så der var lagt op til kamp. Fører bolden i damerækken bestod af Ingeborg, Bente, Lis og Erika. Erika havde i ugens løb lagt sig så godt i spidsen, at hun blev svær at ryste 1.pladsen fra.

Noget andet var det i herrernes førerbold idet der kun var 3 point mellem nr. 1 og nr. 4. På førstepladsen i førerbolden var Leo og Bjarne med samme antal point. Lige efter kom Erik og Niels. Alt kunne ske denne dag, ja selv nede fra 2 holdet kunne de komme op med en god scorer da de heller ikke var langt bagefter.

Hold 1. Helen, Jane, Rita og Per Hold 2. Arne, Jørgen, Kjeld og Leon
Førerbold damer. Lis, Bente, Erika og Ingeborg Førerbold herrer. Leo, Niels, Bjarne og Erik

Erika satte aldrig sit store forspring over styr, så de andre kæmpede om de næste pladser. Noget helt andet blev det i herrer rækken. Efter de først 9 huller lå Leo og mig stadig lige med de andre lige efter os, så alt var stadig åben og hvordan gik det med de andre herrer for de kunne så sandelig stadig nå op. Leo fik desværre ikke helt sit spil til at køre optimal ¨så han faldt lidt tilbage. Arne som var nede på det andet hold havde en kanon god runde og blev da også dagsvinder med 33 point.

I damerækken blev Erika en klar Spansk mester med 145 point. Nr. 2 blev Lis med 127 og nr. 3 blev Bente med 118 og Ingeborg blev nr. 4 med 110

I herrer rækken var der som sagt meget tæt og der var 2 med samme antal sammenlagte scorer, men da jeg havde et lavere handicap en Arne, blev jeg derfor Spansk mester med 131 point. Arne fik 2. pladsen med samme antal point. På 3 pladsen kom Leo med 128 point, så han var ikke langt fra. 4 pladsen tog Niels sig af med 127 point.

Der var overrækkelse af præmie samme aften ved spisningen og her var der gaver til de 6 bedste i hver række. Vi vil gerne takke Tee2green for de flotte gavekort og til Anne Grethe i vores golf shop for hendes gaver.

Sidste dag på golfbanen i dejlig varme Nyder det på terrassen inden der skal pakkes
De glade vinder Hr. og Fru Andersen Klar til de sidste drinks i baren

Det var simpelthen en kanon god tur og jeg vil gerne takke alle for det gavekort som i gav mig som tak fordi jeg havde arrangeret turen. Man er nu glad bagefter når alt det bare var i orden og man kunne se at alle var glade. På gensyn i uge 11 - 2010.

Bjarne marts.2009

Se alle billederne fra turen ved at klikke her