Castanea 2008

Erika og mig havde en uges ferie til gode, så vi blev enige om at tage nogle dage på golf tur, kun os to, men det endte med at min bror og svigerinde også gerne ville med, dog kun 3 dage da de skulle hjem en dag før os.

Jeg havde været på nettet for at finde et hotel som skulle ligge på golfbanen og valget faldt på Castanea golf ressort i Adendorf ved Lüneburg. Hotellet havde simpelthen det hele. Flere restauranter, stort wellness område med inde og ude pool og værelser der bare sagde spar to. Hotellet var kun et par år gammel og det samme var golfbanen og klubhuset som der er billede af herover. Vi havde fået en start tid på dag 1til kl. 13.30, så vi blev enige med min bror om at vi skulle mødes på en rasteplads lige før Hamborg. Vi var i god til dernede, men det var min bror og svigerinde som sædvanlig ikke og det endte med at vi ventede på dem i næsten 1½ time inden de kom. Trafikken var ved at tage til og vi kunne se at der var ved at danne sig trafikprop på motorvejen, så min bror sagde at hans GPS det meste af tiden havde sagt at han skulle køre øst om Hamborg for ikke at komme gennem Elbtunnelen så de foreslog at vi tog den vej og som sagt så gjort. Det var da det eneste vi aldrig skulle havde gjort, idet min bror troede at han var klogere end hans GPS. Jeg var ved at gå i spåner. Vi kørte lige ved siden af motorvejen som vi bare skulle ned på, men han kendte en bedre vej. UHA-uha, det tog os 2 timer at komme igennem yderkanten af Hamborg, med det resultat at vi var ved hotellet kl. 13.25 og først her skulle have vores golfkort og så over til golfbanen for at få vores start tid og det kunne vi simpelthen ikke nå, men heldigvis havde de booket os til kl. 14.00 så det nåede vi.

Golfbanen var bare en kanon god bane, men hvorfor de havde valgt at ligge klubhuset så langt fra hotellet må guderne vide. Hotellet ligger ved hul 4 og 6 mens klubhuset lå ovre på bag ni, så vi skulle køre op til golfbanen i stedet for at gå lige ud af hotellet.

Hotellet var bygget i et U, med gavlene lige ud til golfbanen. (hotellet er det røde her til venstre lige ud til hul 3-4-6) Vi var så heldige at få værelse i gavlen lige ud til golfbanen og det samme gjorde min bror og svigerinde, bare i den anden fløj. Værelserne var helt i top. Når jeg vågnede om morgen og trak gardinet fra, kunne jeg ligge i sengen og kigge ud på banen hvor green keeperne allerede var i gang.

Vi havde en revanche til gode fra vores tur i 2007 til Nice, så nu skulle Erika og mig havde hævn. Første dagen spillede vi lige op, så det blev ikke denne dag, men vi kom da ind i klubhuset med meget fine resultater.

Efter en tur i baren og et bad, gik vi ned i restauranten for at få noget at spise. De havde en 3 retters menu, så den fik vi, sammen med en god rødvin. Vi gik derefter en tur i baren få at få kaffe og cognac. Aftenen sluttede på værelset med en kold øl.

Her er et par billeder af vores værelse Køkkenet
Lænestol med sengene Hotellet set fra forsiden
Golfklubhuset Hotellet set fra bagsiden. Vi havde begge værelser i gavlen med udsigt til golfbanen

Dagen efter skulle vi så spille Schloss Lüdersburg Old Course som er en parkbane og som vi spillede i 2007. Vi havde lidt regn rundt på banen, men vi fik da vores revanche over min bror og svigerinde. Vi kom i klubhuset med rigtige gode scorer.

Schloss Lüdersburg  lå kun 7 km fra hvor vi boede og på vejen derhen kom vi forbi noget som lignede en stor elevator til skibe. Dette måtte vi have undersøgt nærmere på hjemvejen. Det viste sig at være en RIGTIG stor elevator til de skibe som sejler på Elben og deres bifloder. Det var simpelthen en oplevelse at se en stor fragtbåd sejle ind i elevatoren og så blive hejst ca. 50m op eller ned. Sjovt nok så kom der ikke noget som helst vand ud af elevatoren når bådene blev hejst op. Et utrolig bygningsværk.

Efter hjemkomsten til hotellet og en tur i baren kørte vi ud for at finde et sted at spise. Vi havde hørt at der et sted i byen skulle være et rigtig godt og billig sted, så vi hoppede i bilen og kørte lidt rundt på må og få. Jeg kan huske fra vores tur i 2007 med Susanne og Henning, Ingeborg og Per, at Henning havde snakket noget om et godt spisested som skulle ligge på hovedvejen ind til Lüneburg, så vi begav os op til hovedvejen og begyndte at køre mod Lüneburg. Kun lige et par km længere ude og ikke langt fra hotellet kørte vi forbi noget som lignede et stort drivhus, men dog var et spisested og her var der fuldstændig fyldt op med biler en tirsdag aften. Når der var så mange på stedet blev vi enige om at det måtte være godt, så vi kørte ind. Vi blev så sandelig heller ikke skuffet, det var alletiders spisested, men alt på menuen til billigere penge.

En båd på vej ud af slusen En ny på vej ind
Her kan man se højdeforskellen En ny båd på vej ind for oven

Om onsdagen skulle vi så igen til Schloss Lüdersburg, men denne gang skulle vi spille Lake Course. Der var en del vand på fairway efter regnvejret dagen i forvejen, men det gik. Vejret var igen blevet rigtig fint, så det blev igen en rigtig god runde og brormand og svigerinde tabte igen - HA.

På vej ind for at få vores vinder øl Vejret var rigtig godt og øllen kold

Min bror og svigerinde skulle hjem efter golfrunden, mens Erika og mig havde en dag ekstra. Det var meningen at vi skulle spille en anden bane på vejen hjem og som vi også havde betalt for, men Steen Kaas havde glemt at booke en bane til os, så vi fik hotellet til at ringe rundt til de banen som vi havde greenfee til, men da det var Kr.himmelfartsdag og mange baner havde turneringer var der ikke noget at gøre, så den sidste greenfee tager vi når vi kører på sommerferie sydpå.

Erika og mig kørte tilbage til hotellet og blev enige om at tage i poolen og afprøve deres weelness center. Det blev til et par rigtig afslappede timer.

Udsigt fra vores værelse ned til poolen og golfbanen Denne udsigt havde vi når vi vågnede og kiggede ud
Gangen ind til Sauna m.m. Der var det hele Her nyder vi solen mens der bliver spillet golf i baggrunden
Samme billede, men fra en anden vinkel Erika en tur i den indendørs pool

Dagen efter stod vi sent op, fik morgenmad og kørte stille og rolig hjem af. På vej op af A7 blev vi enige om at tage ind til Slesvig for at se Gottorp slot. Vi brugte et par timer og kørte derefter en tur over Sønderborg for at besøge mine forældre.

Endnu en rigtig god tur havde fået en ende.