Camping i Danmark 2021

Nordjylland

Planen for turer i 2021 skulle gå til La Rocca ved Gardasøen fra den 17.maj og 4 uger med længere ophold i Østrig, men igen satte Corona en stopper for dette. Vi fik ellers flyttet vores depositum fra 2020 her til 2021, men da jeg meldte fra til La Rocca skrev de tilbage at jeg fint kunne overføre dette til 2022 eller få mine penge tilbage. Vi valgte at booke samme plads til 2022 men i efteråret. Det kalder jeg service.

Vores første tur gik til Kalvø Vig camping. Mest for at skulle besøge og få besøg af barnebarnet og datteren. Det var en 5 dages tur i forbindelse med bededags ferien. Vejret var smuk så vi sågar kunne sidde ude og grille, men natten var kold.

Kalvø Vig camping Vejret var fint, så vi sad ude og grillede

Selvom det var 1.maj og koldt skulle datter og barnebarn ud og bade

Vi fik også lige spillet en gang golf i Mollerup golf

Mollerup golfklub Frokost i forteltet

Nordjylland fra den 20.maj til den 30. Maj

Første stop var hos min kusine og mand i Ålborg for igen at få hilst på dem. De gav en bedre frokost.

Min kusine Mona og mand John Frue og mig

Videre samme dag til Nordstrand camping i Frederikshavn, hvor vi havde 2 overnatninger.

Vejret var fint, dog koldt og blæsende Tur langs stranden i Frederikshavn

Gik en tur langs palmestranden. Vejret var fint men blæsende.

Dagen efter havde vi bestilt en gang golf i Frederikshavn flotte golf klub. Der var vand på alle huller, så det kostede nogle bolde, men ellers en super runde.

Frederikshavn golfklub Så er vi i gang
Super fin golfbane Vi mødte også lige skov trolden som havde fundet nogle bolde

Lørdag den 22.maj kørte vi så til Skagen og fik en plads på Poul Eeg,s camping. Op med forteltet og så sad vi ellers ude og nød det gode vejr. Fik også cyklet en tur ind i byen hvor der allerede var mange turister. Efter kaffen ved campingvognen skulle vi da lige over og se til den gamle Grenen camping som i dag hedder CapOne camping. Der camperede vi 5 år i træk da børnene var små, så vi skal helt tilbage i slutningen af 1970 og først i firserne.

Så kom vi på plads i Skagen efter mange år siden sidst Der var rigtig mange på gaden inde i byen

Der var sket en hel del her på pladsen, men også i Skagen by m.m.

Vi cyklede videre ud til grenen.  Vejret var fint, men det var koldt for fingeren.

Krydstogt skib og mange andre store både ligger for anker ud for Skagen Et kig ud mod grenen
Kirken i Skagen Udsigt fra vippe fyret ind over byen

Søndag den 23.maj

Vi fik besøg af en gammel arbejdskollega og frue, som bor gaden ved siden af os i Kolding. De er hver år i Skagen i pinsen.

Så var der tid til frokost. Det havde regnet det meste af natten og her til formiddag, men holdt op omk middag. Vi cyklede ind langs havnen ofr at se alt det nye der var bygget. Da det var koldt ville vi ikke sidde ude, men her var alt optaget. Vi tog så op til Skagen bryghus, men også her var alt optaget inde. Det blev så Jacobs oppe i gågaden hvor vi fik vores frokost.

Regn fik vi også, men ikke som i resten af landet havde i pinsen Så var der tid til frokost inde i byen

Mens konen læste i sin bog i forteltet, cyklede jeg en tur ud på nord stranden. Ved det militære anlæg med radar, går der en gå-cykelsti ind i det våde område med masse af dyreliv. En rigtig dejlig cykeltur. De steder hvor der var vand, havde man lavet de flotteste broer gennem sump området. Jeg kom så ud ved fyret ved grenen og tog så vejen tilbage. Hele Skagen området er der de fineste cykelstier. Der findes mange forskellige ture man kan cykle på.

Mandag den 24.maj

I dag skulle vi så ud og spille en gang golf på golfbanen Hvide Klit som ligger nede ved Ålbæk. Dog skulle vi først spille kl. 13 så jeg cyklede en tur ned til vippefyret for at få et kig ud over havet. Her lå der ca 20 store fragtskibe for anker, som venter på ordre om gods. Ligeledes lå der 2 store krydstogtskibe. Det ene har ligget der nogle dage, men hvornår det andet er kommet til, ved jeg ikke, men mens jeg nød udsigten sejlede det ene mod nord og rundt om grenen.

Så er vi klar til en gang golf på Hvide Klit med Horst og Britta Flotte træer på banen

Pudsig nok, så skulle vi spille golf med en fra vores klub og hans kone. En utrolig flot golfbane med de flotteste fairway som var det et gulvtæppe man spillede fra. Vi fik lidt støvregn på vores runde.

Vi var igen hjemme på campingpladsen til spise tid og hold op der var lige pludselig tomt efter at folk tog hjem efter pinse turen. Vi fik grillet og sad elles og nød det i forteltet indtil det blev for koldt. Vejrudsigten for i morgen tirsdag, tegner ikke godt. Fra omk middag skulle det give megen regn. Vi skulle have kørt herfra onsdag, men med den vejrudsigt blev vi enige om at køre i morgen og så går turen ned til Klim camping

Tirsdag den 25.maj

Der kom desværre en lille byge inden vi gik i gang med at tage forteltet ned. Vi lod det stå et stykke tid for at det kunne tørre så godt som mulig. Vi fik tjekket ud og da vi var over 50 år, var der rabat. 220,kr for os begge incl strøm, så det må siges at være billig.

Turen ned til Klim strand camping var en tur på 144 km. Vi fik ingen regn på hele turen, men kunne se at der havde regnet nogle steder. Vi snakkede lidt om hvornår vi sidst var på pladsen og da vi havde vores piger med da de var små, må det være snart 35 år siden. Pladsen var næsten ikke til at kende igen. Utrolig flot reception med cafe og stor købmand. Selve receptionen var en fiskekutter hvor fatter sad bag ved. Vi fik anvist en plads.

Indgangen til Klim Strand Camping Receptionen som er en fiske båd
Købmand og cafe Der var meget tomt på pladsen og derfor blev vi også kun 1 nat

Derefter tog vi en tur til Thorup strand for at besøge Gutterne på Kutterne som vi længe har snakket om at besøge. Nede ved stranden skulle vi da have fisk i deres restaurant. Jeg fik et par fiskefrikadeller og konen fiskefilet med tilbehør.

Da vi ankom til stranden var stort set alle kutter kommet i land og nogle af dem fra fjernsynet var i gang med at køre deres fisk op til fabrikken som klarede resten.

Bådene på stranden i Thorup strand De havde lavet et lille spisested på 1.sal hvor man kunne bestille mad i stuen. Ikke så hyggelig

Da vi havde spist kunne vi se at en kutter var på vej i land og det viste sig at være brødrene Jesper og Bo. Der blev lige solgt nogle rødspætter over rælingen inden resten blev kørt op til fabrikken som ligger lige ved siden af spille huset.

Bo kaster svoren ind til land Den bliver gjort fast og så trukket på land Jesper og Bo ved at være på land

Konen ville gerne have lidt fisk med hjem til aftensmad til sig selv, så vi kørte op til Røgeriet. Det kom noget bag på os, at Røgeriet lå hele 5 km fra selv stranden. Lidt ærgerlig at de ikke har kunne finde en bygning nede ved stranden.

Vi kørte derefter ind til Fjerritslev hvor min far er født og min farfar havde flere købmands butikker. Vi var her engang med min mor og far hvor han viste mig hvor har var født og opvokset i Søndergade. Det havde ændret sig en del siden vi var der sidst.

Resten af dagen blev brugt ved vognen, eller retter inde i vognen, idet det var begyndt at regne og skulle gøre det stort set hele natten.

Onsdag den 26.maj

Det var meningen at vi ville blive på Klim camping, men det var så dødt på pladsen og deres internet var lig nul, så vi valgte at køre ned til Himmerland camping som ligger kun 2 km fra Himmerland Gold hvor jeg skulle ind om torsdagen. Der var kommet nye ejer på pladsen siden vi var her sidst og sikke en velkomst vi fik. Utrolig flinke og hjælpsomme værter og så virker deres internet bare super. Vi cyklede en tur i området og kom ned til Gatten by.

Torsdag den 27.maj

Så kom dagen som jeg havde glædet mig helt vildt til. Jeg havde vundet en VIP parkering og billet til Made in Himmerland med fuld forplejning hele dagen. Som golfspiller er dette det ypperste.

Da konen ikke måtte komme med, blev hun tilbage på campingpladsen. Jeg måtte parkerer sammen med alle de professionelle og fik mit bånd rundt om halsen som viste at jeg måtte bevæge mig rundt på hele banen. Der var en lounge til os der havde vundet til denne dag og har var der forplejning hele dagen i form af mad og drikke. Sikke en skøn dag. Tilbage på pladsen ved konen nød vi aftenen

Udsigt ud over hul 1 til venstre hvor vi havde vores lounge Hul 18 her til højre

Her kommer de ned af hul 1 og lander med bolden lige uden for vores lounge

En af de 3 lounge vi måtte bruge med øl,vin,vand m.m. Thomas Bjørn op af hul 1 til tee stedet

Thorbjørn Olesen på hul 17

Udsigt ned mod hotellet og klubhuset Så er der frokost
Søren Keldsen på hul 18 Rasmus Højgård står og snakker
Rasmus kom alt for langt i sit drive og skal nu over de træer til højre og det gjorde han En selfi med Lucas Bjerregård i baggrunden

Fredag den 28.maj

Vi tog afsked med campingparret og begav os mod Viborg sø Camping. Her har vi aldrig været, men hold nu op en dejlig DCU plads lige ned til Viborg sø. Vi fandt cyklerne frem og fik cykler en tur bl.a. ud til golfbanen. Det er sandelig ikke sidste gang vi besøger denne plads. Ligger så utrolig godt til sø og by.

Indgangen til Viborg Sø Camping Mønsted kalkminer
Indgangen til minen Der var en enkelt bro man kunne gå på, ellers gik man på kalk sten
Lille sø i minen Arlas oste lager i minen

Næste dag ville vi besøge Mønsted kalkgruber som ligger ca. 15 km fra Viborg. Der var ikke mange besøgende her. Som DCU medlem fik vi 20% rabat. Vi fik gået en del rundt i alle de gange der er i minen. Dog er deres skiltning ikke for gode med vi fandt da rundt. Inde i minen som er 8 gr og en luftfugtighed på 100 havde Arla et stort oste lager hvor de lager oste. Mest til Tyskland men Riberhus grubeost går til os Dansker. Temp og luftfugtighed er her perfekte. Om vinteren hvor minen er lukket, kommer det over 18000 flagermus som tilbringer vinteren her i grotterne. Dette er Europas største bestand af flagermus.

Tilbage på campingpladsen tog vi vores cykler og ville cykle ind til Viborg bryghus. Da vi cyklede langs søen mødte vi mærkelig nok et vennepar fra Kolding som havde et weekend ophold på Viborg Golfhotel og var på gåben hele vejen rundt om søen. Vi blev enige om at vi ville mødes oppe på bryghuset.

Viborg bryghus som ikke er særlig stor, men hyggelig og gode øl Baren lå på 1.sal
Jeg skulle have dette bræt med 6 forskellige øl og en liste til Niels og Helen som vi mødte på vores tur

Tilbage på pladsen nød vi endelig foråret med skyfri himmel og over 20 grader. Vi kunne sidde ude og spise og her kl. 20 sidder vi stadig i shorts. Det har vi ventet længe på efter den regnfulde maj.

I morgen går turen ned til Hornslet til vores datter og barnebarn som fejrer sin 11 års fødselsdag. Derefter går turen igen til Kolding for en lille uge og så er vi af sted igen.

Efter en lille uge hjemme med havearbejde m.m. tog vi af sted igen en uge og denne gang i det flotteste sommervejr til Hvidbjerg strand camping. Også her kom golf udstyret med og fik spillet 2 gange i Blåvandshuk golfklub.

Blåvand i uge 23

Så tog vi en uge til Hvidbjerg Camping en uge. Dejlig plads, men er ved at være for dyr. Dog fik vi pensionist rabat da det var lav sæson.
Vi havde taget vores golfudstyr med for at spille Blåvandshug golfklub et par gange, idet vi kan spille denne bane gratis.
Vi havde ligeledes taget vores nye el camping cykler med, så vi kunne se området på cykel.
Vi fik vores Kampa lufttelt sat op og da fiskemanden på pladsen havde åben, blev der købt fisk til frokost.

Vejret var super dejlig, så vi kunne være ude hele tiden. Dejlig stor plads

Konen kan godt lide at ose rundt i Blåvand by, så der gik vi en tur op og sluttede på Den Irske med en god øl.
Da vi kom inden højsæson startede, havde vi gratis weelness, så det blev udnyttet hver dag.

Den ene af de to gange vi spillede golf, havde vi spurt et venner par fra Kolding om ikke de lyst til at komme over og spille en gang golf med os. Det gjorde de og efterfølgende grillede vi ved vores campingvogn.

Vi var utrolig heldig med vejret, så den ene dag tog vi cyklerne vi ud til Blåvand fyr og nød det gode vejr derude.

Stranden ved Hvidbjerg Eneste badebro jeg har set på vestkysten. Men Campingpladsen ejer jo stort set det hele
Udsigt ude vej Blåvand fyr Blåvand Fyr
Pragtfuld strand Vores venner som lejde dette dejlige hus

Vores venner fra Nordals ringede til os lige inden vi skulle til Blåvand for at høre om ikke vi ville komme derover for at besøge dem i det sommerhus de havde lejet. Vi kunne så fortælle at vi også ville være derover i den uge de var der også.
Vi tog cyklerne ud til det sommerhus og fik lækker grillmad.

En dejlig uge med det smukkeste vejr var over. Nu skulle vognen hjem og op til Kg camping for at få Wifi installeret.
Jeg var blevet godt og grundig træt af de dårlige forbindelser som er på mange pladser, så nu ville vi være uafhængig af pladsernes wifi.
På Facebook havde jeg set en masse forskellige forslag men der var et hvor der blev skrevet at man kunne få en router og 2TB data hos Oister som vi i forvejen har, til 219,- kr
Dette blev købt og så fin vi monteret en wifi antenne hos KG. Jeg lavede hurtig mine data om, da jeg aldrig vil kunne bruge 2 TB data.
Ebeltoft uge 26

Så startede børnenes skole ferie og datteren havde allerede i foråret spurt om vi kunne passe barnebarnet som er 11 år i uge 26. Det samme gjorde vi sidste år og heldigvis er han vild med at komme på camping.
Vi bookede igen i år DCU Ebeltoft for hele uge 26.
Vi ankom til pladsen lørdag den 26.juni i det fineste vejr og fik det hele på plads, inden datteren kom med barnebarn idet de ikke bor så langt væk.
Da jeg skulle tjekke ind på pladsen blev jeg mødt af en nogen sur dame i receptionen som stort set ikke sagde 2 ord. Der blev ikke budt velkommen til pladsen eller noget med rigtig god ophold. Allerede der får man et dårlig indtryk af pladsen. Pladsen er ellers en rigtig fin plads, men her kunne der gøres rigtig meget for gæsterne med en venlig dame i informationen.

Vi havde som sidste år stort set den samme plads med udsyn ned mod toilet og pladsen.
Da datteren igen var kørt, ville Vilfred gerne i poolen, så jeg blev lokket med. Vandet var dejlig varmt, men koldt at komme op igen. Det var rigtig mange på pladsen så der var rigtig gang i den. Vi fik grillet til aften og så stod den ellers på foldbold som var mellem Danmark og Wales. Hold nu op hvor er jeg glad for at vi har fået wifi i vognen. Sikke en fest da Danmark jo vandt 4-0. Det var meningen at barnebarnet skulle sove ude i teltet som vi havde med til ham, men efter 10 min kaldte han på os og sagde at han frøs, så vi tog ham ind i vognen.

Vi sidder og nyder det med udsigt over det meste af pladsen

Søndag den 27.juni

Vejret var ikke så godt i dag idet det var rigtig skyet og ikke så varmt fra morgenstunden. Da vi jo ligger lige over for bommen kunne vi jo følge med i alle dem som tog hjem i dag og det var rigtig mange, så nu er der meget stille på pladsen.
Vi tog en tur ind i byen idet barnebarnet havde snakket meget om Ebeltoft bolsjer så der måtte vi ind. Derefter kørte vi en tur ud til øerne hvor vi end gang har været og besøge vores den anden datter med familie.

Øerne i Ebeltoft
Maltfabrikken i Ebeltoft hvor der er spisesteder Dejlig gammelt hus

Uden mad og drikke

Mandag den 28.juni

Vi stod op til det skønneste vejr og sad ude og fik morgenkaffe. Dagen bød ikke på det helt store. Vi manglede lidt fra supermarked, så vi kørte ind til byen og gik en tur op gennem gågaden og nu var der kommet liv i gaden. Vi fik vores frokost inde i byen og derefter tilbage til pladsen. Hele dagen har det været det fineste vejr hvor vi har siddet ude hele dagen, kun afbrudt af en tur i poolen.
Vi skulle passe Vilfreds halvbror fra i dag og til i morgen aften. Drengene ville gerne i poolen så jeg gik med og blev senere afløst af konen, da de jo kunne blive ved. I nat skal de 2 sove ude i teltet.

Dejlig pool med rutsjebane Vilfred på vej ned på maven
Vores plads hvor fruen står uden for Udsigt over pladsen

Tirsdag den 29.juni

Drengene kom ind til os og gerne ville sove inde i vognen. Dagen blev brugt til at sidde oppe ved poolen og holde øje med dem det meste af dagen, kun afbrudt af en gang mini golf.
Alfred blev hentet sidst på eftermiddagen og så kunne jeg gå i gang med at grille i det fine vejr.

Onsdag den 30.juni

Vi stod op til regnvejr som var lovet på forhånd. Vi sad længe i forteltet og nød vores kaffe. Sidst på formiddagen ville vi tur til Knebel i Mols Bjerge for at besøge Andersen Winery som vi havde hørt om i Sæt pris på Danmark i TV.
Det regnede stadig men skulle jo indenfor. Vi blev utrolig godt modtaget og spurt om vi ville have en rundvisning. Det kunne vi da ikke sige nej til.
Andersen Winerys laver udelukkende mousserende vine på æbler, solbær, rabarber m.m. De laver ca. 80.000 vine om året, men har planer om at komme op på 100.000. De fleste bliver solgt her fra butikken, dog går en del også til butikker rund omkring. Vi fik vist hvordan de tager gæret ud af flaskerne og til hvor de sætter etiketter på.
Da rundvisningen var slut blev vi budt på smagning af de 5 forskellige de havde. Konen var vild med den med solbær på 10% hvorimod jeg bedre kunne lide den med æbler og bær. Vi købte en flaske af hver af de 2. Prisen var 249,- kr pr. flaske.

Her tager de gæret af flaskerne og propper Her på lageret ligger de til de har det rigtige tryk
Så er der prøvesmagning De ligger også på fade

Det var holdt op med at regne og jeg valgte at køre af grusveje op gennem Mols Bjerge med vildheste m.m. Rigtig fin tur.
Resten af dagen blev brugt i forteltet.

Torsdag den 1. juni

I dag var det min tur til at vælge et sted at køre hen. Vi var der også sidste år, men ville godt derud igen. Ebeltoft Bryghus som ligger ca. 10 km fra Ebeltoft. De har nogle super gode øl og for den sags skyld også vand. Sidste år kunne vi ikke komme ind og se bryghuset p.g.a. corona, men det kunne vi i år. Dog kunne vi ikke sidde ved borde og bænke som sidste år, idet de ikke havde fået tilladelsen endnu.

Vi sad ude og nyd lidt af deres bryg og der blev også købt med hjem. Vi kørte også en tur forbi Havmøllen, dog uden at få noget

Lidt af deres udvalg Tankene hvor de brygger
Vi måtte sidde på kanten og drikke vores øl og vand En tur over broen til Havmøllen

Fredag den 2.juni

Vilfred var blevet hentet dagen før, så han kunne være lidt sammen med mor, inden har 2 dage efter skulle med far på ferie. Vi skulle værre på pladsen til lørdag, men da de meldte regn hen af eftermiddagen i dag og i morgen, blev vi enige om stille og rolig at pakke sammen så teltet kom tørt ned. Da kl. var 14 var vi klar til afgang og fik afregnet. Selvom vi havde booket til dagen efter skulle vi ikke betale for den dag. Super service. Vi var da også lige kommet af sted da det begyndte at regne og da vi nåede til Århus stod det ned i stænger så det var total kø

Fanø fra den 11.juli – den 14.juli

Efter en uges arbejde hos stenmanden som jeg hjælper en gang imellem, kørte vi søndag den 11.juli til Fanø for bl.a at besøger nogle venner som har sommerhus her.
Vi kom stort set med det samme med færgen fra Esbjerg og priser med campingvogn 478, kr
Vi havde booket hjemmefra, så vi kørte til Feldberg Strand camping i Rindby. Det viste sig at jeg havde taget forkert, så retur til Feldberg Familie camping i stedet.

Feldberg Familie camping På cykeltur på stranden

Nogle af vores venner var herovre fra lørdag til mandag i Bed and Bredfest. De havde sølvbryllup den dag vi kom, så vi havde sagt at de skulle give en øl på Fanø Bryghus. Vi aftalte at mødes kl. 14 så vi havde god tid til at få vognen på plads og teltet op.

Så nyder vi en øl med sølvbrudeparret Inde fra bryghuset Lidt af hele deres udvalg

Vi havde et par gode flasker vin med til dem og så gav han en omgang. Dette var ikke nok, så jeg gav også en. Deres gave til hinanden var et Johnny Madsen billede. Vi fik nogle timer til at gå og tog så tilbage til campingpladsen, hvor den stod på fodbold finale om aftenen

Mandag den 12.juli

Vi fik lidt regn tidlig om morgenen, ellers havde vi det skønneste vejr hele ugen med op til 30 gr. Efter morgenmaden, tog vi cyklerne og cyklede gennem Rindby og ned til starnden som vi fuldte op til Fanø bad. Var lige en tur forbi golfbanen for at kigge, men ikke spille. Har spillet den en gang og aldrig mere.
Derefter cyklede vi ned til Nordby hvor vi gik en tur op gennem byen med en pause for at få lidt at spise.

En utrolig flot have her i Nordby En tur op af gågaden

En lækker frokost her på Aroma

Vi fik en sms fra vores datter og svigersøn som lige var landet i Kolding efter at have kørt hjem fra Lidoen i et hug. Dejlig når man får børnene hjem igen i god behold.
Vi havde aftalt med min gamle kollega fra sygehuset og hans kone, at de skulle komme til grill om aftenen hos os. De har et sommerhus oppe ved Fanø bad og bor der stort set hele året.
Det blev til en rigtig hyggelig aften da vi ikke ses så tit.

Tirsdag den 13.juli

Vejret var stadig utrolig varmt med omk 29-30 gr, så alt tid foregik i skyggen. Vi cyklede ind til Nordby hvor vi sad på Fanø færgekro og fik noget koldt at drikke og nyde udsigten over til Esbjerg og sælerne som lå og hyggede sig. Vi gik så igen op gennem byen og da det efterhånden var blevet frokosttid, fandt vi en rigtig fin skyggeplads på restaurant Aroma.
Konen fik en rigtig rækker tapas fad med masse af egnsretter og jeg fik en lækker Angus burger.
Dertil en Pale Ale som de selv brygger.
Eftermiddagen blev brugt til en tur til stranden hvor jeg for første gang kom i havet og hvor var det lækkert.

Onsdag den 14.juli

Vi var blevet enige om at tage hjem i dag, selvom vi havde pladsen til torsdag. Grunden var at jeg havde en masse hængepartier og da vi skal af sted igen mandag.
Vi var blevet inviteret op i vennernes sommerhus til frokost i dag til kl. 12 så vi brugte hele formiddagen til at pakke sammen. Hold nu op det var en varm omgang.
Campingvognen blev stående, så vi tog vores cykler op til Fanø Bad hvor de har sommerhus.
Efter nogle hyggelige timer cyklede vi tilbage og spændte vognen efter og kørte til færgen.
Nu glæder vi os til mandag hvor turen går til Gammelbro Camping i Årøsund.

Mandag den 19.juli Gammelbro Camping

Vi havde booket en plads allerede i vinters, idet vores datter og barnebarn skulle overtage vognen i 1 uge dernede. Vi fik sat luftteltet op og sad ude og nød det gode vejr. Da vi var dernede i vinters for at udsøge os en plads lå der sne og måske derfor var vi lidt uheldig med pladsen, idet den ikke var særlig stor og så gik der en sti gennem vores og naboens. Kunne kun lige få plads til bilen.

Først sad vi her lige op af stien men flyttede om foran Her sidder vi foran teltet, så ikke alle render lige forbi

Gammelbro campingplads er en meget stor plads med 1000 enheder. De har så også det hele. Lige ned til en fin badestrand, svømmehal, stort legeland, minigolf, købmand og cafe.

Der går en sti langs stranden hen til Årøsund, så det gjorde vi. Her går færgen over til Årø, men der var vi sidste år, så den springer vi over i år. Helt henne ved lystbådehavnen ligger der et medborgerhus hvor 5-6 meget kreative damer sælger og udstiller deres utrolige flotte ting. Der blev købt en lille ting med hjem.

Et kystbatteri fra lidt før 1.verdenskrig som skulle beskytte handels både Sjov bænk uformet som en båd
Lystbådehavnen i Årøsund Små hyggelige fiskerhuse

Tirsdag den 20.juli

Dagen blev brugt med bare at slappe af og nyde det gode vejr, kun afbrudt af en tur rundt på den store plads

Onsdag den 21.juli

Vi havde lovet vores datter og barnebarn at de måtte låne vognen i en uge, så da de kom og havde fået en gennemgang af hvad de skulle gøre og huske kørte vi hjem og skal først derned igen efter en uge.

Vi tog afsked med datter og barnebarn, som skulle videre til Ærø, hvor de skulle bo i shelter som viste sig at være ren luksus. Vi blev på pladsen nogle dage selv og pakkede så sammen.

Lærkelunden Camping i Rinkenæs fra den 4.august til den 8.august

Denne gang gik turen til det Sønderjyske (vores hjemegn) med et venner par og med golfudstyret med i bilen. Vi havde booket 2 pladser for et godt stykke tid siden tæt på vandet. Der var rigtig godt fyldt op på pladsen. Vejret var super, med sol at dejlige temp. Vi kom dog i god tid og fik at vide at vi ikke kunne komme ind før efter kl. 12.

Vi havde sagt til venner parret at vi ville give en gang oste bord sammen med den flaske vi købte ved Andersen på Djursland. Vi fik pakket ud og sag så ude og nød det meget smukke vejr.

Vi nyder det gode vejr, mad og drikke

Torsdag den 5.august

Så skulle der spilles en gang golf i Nordborg golfklub. Sidst vi var hernede med vennerne, kørte vi også ud til Nordborg for at spille, men da stod det ned i stænger, så det blev ikke til noget. Vi havde dog igen vores tvivl, idet det regnede på vej ud til Nordborg, men det holdt dog op inden vi skulle slå ud. Vi havde en rigtig hyggelig runde.

Lis foreslog at vi skulle tage en tur ind til Gråsten slot for at se den nye køkkenhave, så det gjorde vi så. På vej gennem selve slotshaven fik jeg talt med en ældre herre som havde sin rollator med og kunne fortælle rigtig meget om haven. Han kom stort set hver dag i haven og fik snakket med rigtig mange folk.

Nordborg Golfklub hvor der stadig regnede lidt Gråsten Slot

Efter slotshaven og køkkenhaven som var utrolig stor, gik vi en tur ind i byen og fik frokost på Den Gamle Kro. Jeg foreslog at vi sluttede med en is nede ved Annis kiosk i Sønderhav med udsigt over til Lille og Store Okseøer. Efter en frokost var det svært at spise isen

Fredag den 6.august

Vejret var stadig fint, dog blæste det en hel del. Det var meningen at vi skulle spille golf igen lørdag, men der meldte de dårlig vejr, så vi blev enige om at gøre det idag, selvom vi først kunne få en tid til kl. 14.50. Vi kunne købe greenfee ved camping fatter med rabat, så op til Henrik og købe 4 billetter. Han sagde dog at vi skulle skynde os, idet der skulle komme en hel del regn kl 18. Ja ja, det er godt med ham.

Benniksgård golfklub Udsigt ned over Flensborg fjord her fra hul 1

Benniksgård golfklub ligger kun 5 min fra campingpladsen, så af sted med os. Vejret var stadig fint med blæsende dag vi gik igang. Det viste sig dog at Henrik fik ret. Golfbanen ligger lige ned til Flensborg fjord og her kunne vi se hvordan det trak store mørke skyer op. Vi kom kun til hul 14 da det begyndte at lyne og torden i det fjerne, så vi skyndte os op til bilen og fik pakket sammen. Vi var også kun lige kommet tilbage på campingpladsen, da det hele brød ud. Sikke en omgang vi fik.

Så stod det bare ned i stænger med lyn og torden

Lørdag den 7.august

Vejret var rigtig fint, så vi skulle alligevel have ventet med at spille til i dag. Vi havde aftalt at grille til aften, men da de igen meldte regn til aften og dagen efter hvor vi skulle hjem, blev vi enige om at grille til middag og så pakke det hele sammen så vi kunne få teltet tørt med hjem.

Vi fik det hele tørt pakket sammen og fik set herre håndbold finale fra OL. Da vi nu havde fået det hele pakket, blev vi enige om at køre ind til Gråsten til Den Gamle Kro for at spise aftensmad. Det var så igen begyndt at regne, så glade var vi at vi havde fået pakket sammen. Vi fik en utrolig lækken aftensmad i kroen som var godt booket.

Sidder ude og nyder aftensmaden Lækker aftensmad på Den Gamle Kro

Søndag den 8.august

Vi stod op og fik morgenkaffen inde i vognen, da det stadig regnede lidt. Det var bare at spænde vognen efter bilen og så hjem til Kolding efter et par dejlige dage. Nu har vi ikke planlagt mere for denne sæson, men hvis vi skulle løbe ind i en lille uge med godt vejr her i august eller september, går turen nok til Svendborg.

Mandag den 30.august

Vejret viste sig igen fra sin flotte side, så vi fik pakket vognen. Vi ville have vores golfudstyr med og ville til Svendborg, men da banen derover var meget booket, faldt valget igen på Blåvand.

Der var utrolig mange gæster på Hvidbjerg campingplads, men stort set kun tysker. Vi fik teltet sat op og nød det gode vejr. En tur i deres weelness blev der også til, idet det er gratis fra mandag til torsdag. Dagen efter tog vi på golfbanen og havde en dejlig runde og godt med plads. I stedet for at få en øl i klubhuset, blev vi enige om at køre ind til Blåvand for at få en øl på Den Irske Pub. Det summede med liv i byen og på pubben. På vejen hjem blev der købt fisk hos fiskemanden som vi så fil til aftensmad.

Onsdag den 1.september

Vi ville en tur op til Henne for at kigge lidt på Henne Strand Camping som vi har besøgt for mange år siden og som har fået nogle utrolig flotte hytter. Vi kørte dog først til Vejers som vi syntes var noget kedelig. Derefter videre til Filsø hvor vi fik gået en tur ved søen og det nye center. Stor oplevelse. Ankommet til Henne camping fik vi gået en tur rundt på pladsen og ville gerne se de nye hytter, men de 3 største, var pakket godt ind og ingen adgang for andre end dem som boede i dem. Vi var så heldige at det ene par kom hjem som vi stod der og fik lov at kigge ind i gårdhaven samt huset. Hold nu op hvor flor, men det var prisen også. 1365, kr for 1 overnatning. Videre op i byen for at få en frokost og derefter skulle vi mødes med en gammel kollega og hendes mand som boede i sygehuset lejlighed i byen. Sammen med dem sad vi i det gode vejr og nød en øl.

Torsdag stod den igen på en gang golf efterfulgt af en tur i weelness. Fredag blev der pakket sammen, idet jeg havde en aftale lørdag.

Mandag den 6.september

Resten af denne uge lovede de sommervejr og det skal jeg da love for. Over 25 gr. nogle af dagene. Vi tog en hurtig beslutning sammen med vores venner og blev enige om at køre en kort tur til Ribe Camping hvor vi aldrig har camperet. Vennerne har været der flere gange. Vi kunne bruge vores ACSII kort, så det blev en billig tur. Sikke dog en dejlig campingplads og så med de flotteste toilet og bade forhold. Receptionen, cafe og butik er en helt ny bygning. Hele pladsen er utrolig flot velholdt. Vi blev enige om at gå en tur op i byen som er en tur på ca 2 km fra pladsen. Vi fik en gang frokost i det gamle Postgård i gågaden.

Vi havde kun taget markisen med denne gang Gården i den gamle Postgård

Vi fik ligeledes købt lidt mad med hjem til aften, som vi tilberedte i køkkenet lige over for os og spiste også her.

Tirsdag den 7.september

Vi havde igen taget golfen med, så vi havde booket tid i Ribe golfklub. Resten af eftermiddagen sad vi ude i det gode vejr og aftenen blev brugt på at se landskamp.

Onsdag den 8.september

Vi stod op til det flotteste vejr og sad ude og fik morgenkaffe. Vi skulle pakke sammen efter nogle dejlige dage, idet det denne gang var konen som skulle noget dagen efter. Da vi havde tid nok ville jeg gerne en tur ned til Marsk tårnet i Skærbæk som kun er 25 km fra Ribe.

Marsk tårnet i Skærbæk Masse af plads til at parkerer
Flot ude pladser med bede af krydderurter Stor legeplads
Lis sidder nede i hjørnet og nyder en øl mens vi er i tårnet Hele området set fra oven med auto camperplads bagerst
Området er stort, så mon ikke der kommer en campingplads også Udsigt mod Rømø og vores vognpark
  Erika og Keld på vej op

Venner parret ville gerne med, så vi fik campingvognen på krogen og kørte til Marsk tårnet. Vejret var stadig rigtig smukt og sikke da en oplevelse og se disse flotte bygninger med cafe, restaurant m.m. Der er ligeledes en stor auto camperplads i forbindelse med tårnet. Ligeledes en flot minigolfbane. Nå men op i tårnet skulle vi da. Pris 90,- kr pr.person. Der er 149 trin op og sikke en udsigt. Dog var der en del varmedis så vi kunne kun lige skimte Rømø i det fjerne. Det var bestemt en oplevelse. Dette blev så vores sidste tur med vognen for i år, idet vi snart tager 5 uger til Spanien igen.