Gardasøen - La Rocca

Dag 18 Onsdag Den 12.april  300 km

Deiva Marina – La Rocca camping Gardasøen

I dag kunne far have haft fødselsdag, så han fik en kærlig tanke fra og.

Vi kørte fra campingpladsen kl. 9.30 og skulle så op af bjerget, men hvor gik det let. Vi kørte dog forkert lige som vi kom op, men fandt et sted hvor jeg kunne bakke ind og så på motorvejen.

Det gik op af bjerget og det gik ned af bjerget, men trafikken var ikke et problem, før vi kom ud på A21 mellem Parma og Verona.

Vi kom godt til La Rocca og havde jo forespurgt 4 dage før om der var en plads til os når vi kom. Det var jo påskeugen og da ved vi der er mange ved Garda søen i den uge.

La Rocca Camping

Da vi ankom var der 2 bag skranken, en mandlig og en kvindelig. Den mandlige var fri så ham tog vi. Vi kender ham fra sidste år – ikke for god til sprog. Vi fortalte at vi havde reserveret en plads til i dag, men det kunne de ikke finde og alt var optaget.

Det eneste han kunne tilbyde var en plads for 1 nat – for en nat. Skide smart, idet 4 af vores golf venner kommer i næste uge her til pladsen hvor de har booket en hytte.

Jeg fortalte så om ikke der var plads når alle dem som holdt påskeferie kørte hjem. Han fattede ikke en dyt. Det eneste han blev ved med at fortælle, var at det jo var ferietid.

Ja fint nok sagde jeg, men de tager da hjem efter påsken. Han fattede stadig ikke noget, og da jeg begyndte at hidse mig lidt op, henviste han os til den kvindelige som da gudskelov kunne Tysk.

Hun tryllede en hel del, men enden blev at vi først kunne få en plads for 1 nat, derefter en ny nat på en anden plads, for derefter først at få en ordentlig plads de næste 3 uger.

Første plads for en overnatning. Gik meget op af bakken Næste plads for en overnatning. Her gik det ned af
Så fik vi endelig en plads for de næste 3 uger. Pladsen ligger lige overfor toiletbygningen. Kunne lige få bilen ind til højre, ellers koster det 3,50 EURO pr. dag at holde ude på deres p,plads

Pladsen har ikke store pladser og da vi ikke har mover på campingvognen er det svært at komme rundt på denne plads. For at komme ind på vores plads for den første nat, skulle vi op af en lille bakke og plads til at bakke var der heller ikke, men alle naboer kom springende til og hjalp med at skubbe den på plads – så nogenlunde da, men vi skal jo også ud igen. Den næste plads er heller ikke sjov at komme til, men det problem i morgen.

På hele vores tur har vi skulle side med en trøje på her ved spisetid, men her sidder jeg stadig kun i shorts. Om det er bjergene rundt om søen, ved jeg ikke, men hold nu op det er lækkert.

Dag 19 Skærtorsdag Den 13.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Så var der igen flyttedag, idet vi jo så skulle på en anden plads igen for en nat. Problemet var bare at få campingvognen ud, men igen kom de Tyske naboer springende. Jeg fortalte dem at jeg nok fik brug for deres hjælp igen i morgen når vi skulle have vores faste plads. Ingen problem sagde de. Jeg skulle nok tage en øl med som tak for den store hjælp.

Vi kom så op til plads nr. 14 og havde igen brug for hjælp, idet jeg heller ikke her kunne bakke vognen så skarp. Naboerne var danske, så de kom og hjalp med at få den ind, men det store problem kommer i morgen tidlig når vi skal ud, idet det går op af bakken og tror ikke jeg kan komme rundt med bilen og skubbe den op kan vi heller ikke, men den tid den sorg.

Vi gjorde ikke så meget ud af at få den stillet pænt, så da den var på plads, cyklede vi ind til Bardolino hvor der var marked.

Her gik vi lidt rundt og Erika fik købt et tørklæde som hun har en fimmel med. Jeg fik købt 5 par underhyler, så kører det. Vi sad på en restaurant og fulgte med i alle dem som kom forbi.

Ellers er dagen bare gået med at nyde det gode vejr og ligge i solen. Jeg var dog lige en tur oppe i poolen som var dejlig varm.

Vi gider ikke lave mad i dag, da vi jo ikke rigtig er kommet på plads, så den står på pizza i restauranten.

Dag 20 Langfredag Den 14.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Hvilken skøn dag. Hold nu op vi har haft godt vejr. Det startede lidt overskyet, men da solen først brød frem havde vi op til 25 gr. Her kl. 20.00 sidder jeg stadig i shorts og nyder solnedgangen over Gardasøen.

Vi skulle endelig ned på plads nr. 34 hvor vi kunne blive til vi rejser en gang. Vi kunne med nød og næppe lige snige os ud af den anden plads, men der var ikke mange centimeter til et stort træ. Nede på den nye plads, var vi igen afhængig af naboer, idet vognen skulle op på en kile for at komme så nogenlunde i vatter og det kom den så alligevel ikke. Skulle den i vatter var vi nød til at have 2 kiler under det ene hjul, men det var umulig for os 4 mænd at trække den derop, så jeg må igen sove så jeg føler at jeg falder ud af sengen.

Hvor var det dejlig at få det hele stillet op. Det var planen at vi ville have vores rejsetelt op, men da vognen er meget over terræn i bagenden, blev det til markisen, men i det fine vejr er det også meget fint. Pladserne hernede er meget små og mange har deres biler stående uden for pladsen, men det vil de have 3.50 EUR pr.dag, så det var vi ikke meget for. Heldigvis kunne den lige være der.

Vi har simpelthen så megen plads foran vognen at vi kan flytte rundt efter solen, eller skygge.

Erika fik sat en maskinvask over og jeg gjorde færdig ved vognen. I dag var der marked i Garda og da det ikke er langt derind, gik vi en tur derind og osede.

Da vi nu endelig har fået det hele på plads og skulle grille til aften, var vi inde hos vores vinhandler fra sidste år og købe vores favorit vin som dog ligger noget i den dyre ende, men hvor er den bare god. Erika har glemt sit badetøj derhjemme. Hun er begyndt at glemme lidt i ny og nær. Skal holde lidt øje med hende-smiler. I morgen skal vi ud og købe hende noget nyt badetøj.

Morgenmad i det fri, så bliver det ikke bedre Vi fik også grillet ude

Som sagt har vi lige grillet og sidder nu og hygger foran vognen. Kan forstå at i har møj vejr i DK.

Dag 21 Lørdag Den 15.april  16 km

La Rocca camping Gardasøen

Det var overskyet i dag og da vi både skulle handle og finde en badedragt til Erika, kørte vi ind til det store center i Affi.

Erika fik ikke en badedragt, men handlet øl, vin m.m. fik vi da. Tilbage på pladsen fik vi frokost og besluttede at cykle en tur til Bardolino for at ose.

Vejret er igen fint og på havnemolen i Bardolino var en masse boder som solgte slik, kager, ost grønt og meget mere. Vi købte lidt kager med hjem til kaffen – 70kr. men det var også fine kager.

Vi stod og så på slik boden og for 100 gr kostede det 30kr. Hjemme kan vi få det samme for 6 kr i Rema, så det sprang vi over.

Rigtig hyggelig at side her på molen og se livet på gaden Masse af boder med slik, kager mm
Det kan man da kalde for et ordentlig brød Dejlige blomster langs havnen
Masse af liv på restauranterne Masse af boder

Vi cyklede hjem efter en tid og fik kaffe. Jeg kunne se at det begyndte at trække op til regn, så vi fik det hele sat godt ind under markisen og ganske rigtig begyndte det at buldre i det fjerne.

Vi fik en ordentlig gang regn, men det var nu hurtig overstået dog er der stadig noget overskyet og ser mørk ud og kan høre at det buldre i det fjerne, men tror det holder sig oppe i bjergene.

Som jeg skrev i går, har vi meget svært ved at komme på nettet, selv med min lille router, så det tager meget lang tid bare at komme på Face. Det kan derfor godt være at jeg ikke opdaterer bloggen hver dag, men nu ser vi. Der sker jo heller ikke det store lige nu, vi slapper bare af. Søndag kommer det første hold venner og onsdag det næste, så det bliver rigtig hyggelig at være sammen og få spillet noget golf og hygge sammen.

Erika fik ringet til vores store datter Rikke og spurte om hun ikke kunne køre hjem til os og finde Erikas badetøj og så afleverer det til de venner som kommer onsdag. Det ville hun meget gerne. Tak for det skat. I morgen vil vi selv holde påskefrokost, idet vi både har sild og snaps med hjemmefra.

Dag 22 PåskeSøndag Den 16.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Så blev det påskemorgen og vejret var fint at stå op til. Vi sad ude og fik morgenmad og hyggede os.

Vi gik en tur ind til Garda by hvor alle Italiener kom i deres stiveste puds for at spise ude og hygge med børnene. Vi sad på en restaurant og fik lidt at drikke og nød bare at sidde og kigge på folkene der kom forbi. Der var ligeledes en del boder at kigge på igen.

Hjemme på pladsen gjorde vi klar til påskefrokost, idet Erika både havde sild og snaps med. Normalt holder vi jo altid påskefrokost med børnene, men i år må de klare sig selv. De holder det sammen i morgen. Lidt trist at vi ikke kan holde det sammen, men så glæder vi os til at vi alle skal være sammen i en forlænget weekend i maj på Hvidbjerg camping hvor vi alle skal bo i 2 fiskehytter.

Dejlig med en påskefrokost. Ellers gik dagen bare. Jeg fik snakket lidt med en dansker og en tysker om alt mulig.

Vi har lige fået besked fra det ene hold venner som ankommer her kl. ca 21.30. De havde ikke reserveret en mobil home, så jeg var lige ovre for at høre hvor mange de havde tilbage. Ingen blev der sagt. Alt var booket. Jeg fik dog med tårer i øjnene en for en uge til dem alligevel – puha.

Helen og Niels skulle bo i dette hus Jane og Leos hus i midten med super udsigt

Nu sidder vi bare og venter på de dukker op. Erika har lavet kaffe til dem og jeg har et par kolde øl.

Dag 23 2.påskedag Den 17.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Efter morgenmaden kom Jane og Leo ned til os i campingvognen og havde en masse Tuborg påskebrug med – TAK for det. Ligeledes havde Jane rugbrød og længe savnet bøger med til Erika. Vi sad længe og hyggesnakkede og blev enige om at spille golf her oppe i baglandet ved Garda i morgen. Banen er en del kuperet, men det er vi jo vand til hjemmefra vores egen bane.

Men pigerne hyggede kørte Leo og jeg op til golfbanen i deres låne bil, idet den nye bil Audi A3 de skulle have ikke var blevet leveret endnu, så de havde lånt en ny Passat. Der var utrolig mange mennesker på golfbanen og tider til i morgen var svær at få, men vi fik en tid til kl. 9.10. så vi må for en gang skyld tidlig op.

Udsigt oppe fra bjergene ned over Gardasøen

Leo spurte om vi skulle køre hjem eller tage en tur op i bjergene hvor han har cyklet mange gange. Kør du bare sagde jeg. Vi kørte så op til S.Zeno di Montagna som har en fantastisk udsigt over Gardasøen. Herfra kunne man se helt op i den nordlige ende.

På vejen tilbage var der en lang kø af biler som stort set alle var Italienske, så vi valgte en anden vej, end ned over byen Garda.

Vi var blevet enige om at spise frokost oppe hos dem i hytten og det var både med kylle og snaps.

Påskefrokost med snaps og Tuborg påskebryg - så bliver det ikke bedre

Aftensmaden skal være her hos os hvor vi så griller. For at det ikke skal være løgn, så har de også et par gode flasker rødvin med som Leo fik da han stoppe hos NCC efter mange år.

Vi glæder os til at få spillet lidt golf i morgen.

Dag 24 Tirsdag den 18.april  15 km

La Rocca camping Gardasøen – Ca Degli Ulivi Golfclub

I dag skulle der spilles golf. Vi stod op til fint vejr, dog ikke så varmt. Vi havde allerede fået en start tid kl. 9.10, så det blev en hurtig gang morgenkaffe.

Vi var blevet enige om bare at mødes deroppe. De første par huller var ikke noget at skrive om og gåturen fra hul 1 og op til hul 2 var ved at tage livet af os. Vi er vand til en bakket bane, men denne gåtur var hård og lang. Greenfee kostede 50 EUR pr.person, så det var ikke noget at sige til.

Leo klar til at slå ud Pigerne på vej ned til green med Gardasøen i baggrunden

Efter de første huller begyndte banen at flade ud og specielt på bagni var der et par flotte huller, specielt de 2 sidste.

Vi spillede damer mod herrer og herrerne vandt stort. Jane og Leo havde spillet den nogle gange og kunne huske hullerne.

Selvom jeg havde shorts på, blev det alligevel koldt da vi kom ind. Vi sad og fik en øl og vi kørte så tilbage til campingpladsen, men Jane og Leo kørte ind for at handle.

Vi var nød til at have vintertøj på da vi kom tilbage og sidder lige nu inde i vognen. Det blæser en kold vind og temp. Siger kun 15 gr.

Til aftensmad tager vi pizza med fra restauranten med op i deres dejlige mobil home og spiser.

Niels og Helen er godt på vej gennem Tyskland, men over natter ved München og kommer først i morgen.

Dag 25 Onsdag den 19.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Vi blev vækket kl. 7.30 med en sms fra Helen og Niels som havde overnattet i München og var klar til at køre videre så snart de havde fået skrabt sne af bilen. Vi var lidt spændte på hvordan det så var over Brenner, men det havde ikke været nogen problem sagde de.

Vi andre tog ind til marked i Lazise som er hver onsdag. Vejret var så men fint nok, men kølig. Vi var stået op til kun 5 gr. Så det var lige pludselig noget andet vejr.

Så er vi på marked i Lazise Denne skønne bus som var lavet om til campingbus var en tur på vores campingplads

Vi osede rundt inde på marked med en pause til en øl. Derefter var vi inde i en slagterbutik som Jane og Leo kendte, for at handle ind til aftensmad som de ville stå for og der skulle grilles.

Hjemme igen fik vi at vide at Helen og Niels var ankommet. Vejret var meget overskyet og meget blæsende, så det var koldt, men den næste uge skal det kun gå frem af.

Erika og mig gik op og fik en øl med de nyankomne og de fik så lov til at få pakket ud inden vi skulle mødes oppe ved Jane og Leo til gril som de stod for. Leo diskede op med en super lækker rødvin som han havde med hjemme fra. Vi sad og hyggede inden vi gik hver til sit, I morgen skal vi så ind til Verona hvor der skulle være en super golfbane så det glæder vi os til. Lige nu sidder Erika og læser og jeg gør denne side færdig inden det er sengetid. Nu håber vi bare at vejret bliver bedre.

Dag 26 Torsdag den 20.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen – Verona

I dag skulle der igen spilles golf og denne gang Verona Golf Club. Det var ingen grund til at køre i 3 biler, så vores golfudstyr kom over i Leo og Janes bil og så kørte vi med Helen og Niels.

Det så igen ud til at sommeren kom til Gardasøen, så det blev shorts og en trøje fra starten. Vejret blev rigtig fint med klar sol hele dagen.

Allerede da vi ankom til golfklubben kunne vi se at her var en super klub. Hold nu op den var fin. Sikke et flot klubhus og lokaler de havde.

Verona Golf Club Utrolig flotte lokaler Restauranten

Vi kom af med små 1300,- kr for 2 personer og pengene var godt givet ud. Sikke nogle flotte greens som var utrolig svære at putte på, men deres fairway var næsten som vores greens derhjemme. De var bare super flotte og uden huller af noget art. Simpelthen en ren fornøjelse at spille på.

Banen var svær, idet jeg f.eks. fik 5 ekstra streger i forhold til hjemme. Vi spillede igen damer mod mænd og herrerne vandt igen. Personlig kom jeg ind med 33 point som jeg var meget tilfreds med.

Jane, Helen og Erika klar på 1.tee Leo, mig og Niels klar på 1.tee
Vinmarker rundt om golfbanen og det er de gode vine som kommer herfra Leo putter

Vejret var efterhånden blevet så godt at vi bare kunne gå i shorts og t.shirt. Efter runden fik vi en øl og kørte så tilbage til campingpladsen.

Vi skulle igen spise oppe hos Jane og Leo, men i dag skulle vi have grill kylling inde fra en slagter i Lazise hvor de var grillet.

Erika og mig sad og nød det gode vejr ved campingvognen, kun afbrudt af at jeg cyklede ind til Garda og købte 2 gode flasker rødvin som skulle bruges til maden. Vi mænd kørte ind for at hente maden og sad så og hyggede nogle timer oppe hos dem.

Her til aften er det igen blevet koldt, så vi sidder inde og for kaffe og hygger i vognen mens jeg skriver dette. I morgen er det igen marked i Garda, så der går vi ind.

Dag 27 Fredag den 21.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

I dag har jeg ikke meget at skrive om, idet vi stort set ikke har lavet andet end at spise og drikke.

Vi gik alle en tur ind på marked i Garda og osede rund her. Der blev ikke købt det store.

Ved frokosttid fandt vi et sted i solen for at få frokost og lidt at drikke.

Hjemme på pladsen gik vi hver til sit og ville så først mødes igen kl. 17 for at gå ind til Bardoline for at spise.

Vi sad og tog solbad i det skønne vejr kun afbrudt af en tur op i poolen for mit vedkommen. Leo var gået op på toppen af bjerget som har en fantastisk udsigt her ned til campingpladsen og over Garda. Niels og mig vil en tur derop i morgen. Der går en vej fra campingpladsen og derop, men den skulle være hård.

Vi gik så ind til Bardolino for at spise og fik efterfølgende kaffe her hos os da vi kom hjem. Ellers har vi bare slappet af.

Dag 28 Lørdag den 22.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen-Simione

Grunden til at der ikke står nogen km, er at Niels kørte i dag. I dag skulle vi op på toppen af det bjerg som vi kunne se fra campingpladsen og hvor Leo havde gået op i forgårs. Vi 3 mænd gik derop efter morgen maden og turen var var dog ikke så hård som vi havde regnet med, men alligevel. Turen gik lidt i hårnålesving og så op gennem en vinmark hvor bonden kørte med sin traktor og sprøjtede vinene i sin rumdragt.

De sidste 200 m var svære at gå, idet stenene var glatte og der var meget ujævnt. Jeg havde fra dagen forinden utrolig ondt i mit dårlige knæ, men havde taget noget smertestillende til turen.

Toppen af bjerget som vi ville op til Smuk udsigt ned over Garda by
Garda by lige til højre Her ned over La Rocca Camping
La Rocca Camping til højre for vejen og hytterne til venstre for vejen. Bardolino ude i baggrunden Man skulle passe på når man gik ned

Oppe på toppen var der en fantastisk udsigt ned over Garda by og ned over campingpladsen, men der var ingen rækværk af nogen art. Det var helt ud til klippekanten. Jeg sendte Erika en sms at hun skulle vinke til os.

Turen ned var noget sværere for mit knæ og jeg havde en del ondt i det.

Vi fik frokost og tog så med Helen og Niels ud til Simione som ligger på en halvø. Vi har været der før men det havde de jo ikke da de aldrig har været i Italien før. Jane og Leo tog en tur for sig selv og begyndte at pakke, idet de kører hjem i morgen tidlig.

Vi andre osede rundt i Simione og fik en is derinde.

Byporten til Simione Så fik de da lige en is

Vi blev alle enige om at slutte dagen med pizza fra campingpladsen som vi nød oppe hos Jane og Leo sammen med rødvin og Aperol.

Vi fik sagt farvel til dem og gik så hver til sit.

Dag 29 Søndag den 23.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Her til morgen kørte Jane og Leo så hjem til Danmark og lige for lidt siden fik vi en sms at de var kommet godt hjem. Hold nu op det var hurtig.

Dagen er blevet brugt til mere eller mindre til at slappe af, idet mit knæ ikke har det så godt.

Vi sov længe i dag, men gik senere på formiddagen op til Helen og Niels og fik en øl.

Vi blev enige om at gå en tur ind til Garda og hygge lidt der. Vi sad og fik lidt at drikke, undtagen mig som fik en stor isdessert.

Vi sidder inde i Garda og nyder is og øl Leo gad ikke at tage sin rom med hjem, så den drak Niels og mig. Hold nu op den var god
Badebroen foran campingpladsen Ind mod Garda - Vejret var ikke så godt den dag

Efter at vi kom hjem kørte vi ind til Lidl for at handle til aftensmaden som blev her hos os med gang i grillen og dertil lidt meget rødvin.

Vi mænd fik ligeledes smagt på den rom som Leo sagde at han ikke ville have med hjem igen og hold da op hvor var den god – Tusind tak Leo.

I morgen har vi planer om at køre rundt om det meste af Gardasøen.

Dag 30 Mandag den 24.april  100 km

La Rocca camping Gardasøen – Limone

Vi stod op til overskyet vejr og lidt kølig og der var overskyet stort set hele dagen, men dog 17 gr.

I dag ville vi køre helt op i toppen af Gardasøen og så et godt stykke ned på den anden side, for derefter at tage bilfærgen ovre til ”vores” side igen.

Der var forbavsende lidt trafik, men man måtte stort set kun køre 50 km det meste af vejen. Vi blev igen enige om at det var Niels som kørte, så kunne jeg nyde udsigten og tage nogle billeder under vejs. Vores mål var helt op til den nordlige by Riva Del Garda og så ned på den anden side til byen Limone. Det var en utrolig fin tur og nu da vi ikke skulle se solen, var det en god dag at tage på udflugt.

Gråt og skyerne ligger lavt over Gardasøen Så kom vi til Limone På vej ned til havnen mødte vi lige dette Danske par

På vest siden af Gardasøen kører men stort set gennem tunneler hele tiden. Vi fandt en p.plads oppe ved hovedvejen og gik så ned gennem små gader til havnen i Limone. På vores ned gennem gaderne kom vi til en smykkeforretning som var ejet af John Rasmussen og hans kone som var Dansker og da vi kom ind i butikken stod de da også og talte dansk med danske kunder. Jeg fik spurt hvad de dog lavede her og hun sagde så, prøv at kigge på vejret og omgivelserne.

Gaderne ned til havnen Langs havnen i Limone

Vi kan ned til strandpromenaden og fik her lidt at spise og drikke og gik lidt rundt. Der var utrolig flot velholdt med masse af blomster, flotte springvand og fin belægning.

Vi fandt tilbage til bilen og kørte så videre ned langs søen til byen Maderno for at tage bilfærgen over til Torri del Benaco som ligger lidt nord for Garda. Skulle vi køre hele vejen rundt var turen på ca. 150 km. Det sidste stykke må vente til en anden gang.

Så venter vi på færgen Ombord på færgen. Turen tog 20 min

Færgen kostede 35,- EURO for bil og 4 personer. Da Niels og Helen har en stor Volvo koster det ekstra. Lidt i den dyre ende, men det var nu alligevel en lille oplevelse. Turen tog 25 min over.

Lige nu sidder Erika og mig og nyder kaffen. Til aften kommer Helen og Niels igen og spiser med, idet vi alle var inde og handle sammen i går. I dag står den på spaghetti. Skyerne er begyndt at forsvinde her kl 16, så det kan være solen kommer til aftensmaden.

Dag 31 Tirsdag den 25.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

I dag har jeg ikke meget at skrive om, idet vi har taget en slappet uden at lave det store. Der er derfor heller ingen billeder i dag.

Jeg var en tur inde på nabo campingpladsen for at se om den var et bedre sted til næste gang, men da tror jeg vores er bedre.

Niels og Helen kom forbi her til formiddag og ville gå en tur ind til Badolino og spurte om vi ville med, men takkede nej tak. Det er deres sidste dag hernede da de kører hjem i morgen tidlig. Vi løb sammen om eftermiddagen til en øl og blev enige om at hente pizza i restauranten som vi spiste her hos os.

Vejret har igen været overskyet med lidt sol og omkring 17 gr. De næste dage melder de regn, men derefter skulle sommeren komme tilbage. Vi har booket pladsen til den 1.maj, men da det gode vejr vender tilbage, var jeg derfor oppe i info for at høre om vores plads var booket efter den 1.maj og det var den ikke. Vi regner derfor med at bliver til midt i næste uge inden vi vender hjem. Vi havde planlagt at turen hjem skulle vare en lille uge, men når vejret er så skidt op af, kan vi lige så godt blive her og så køre direkte hjem.

I morgen vil vi en tur over på den anden side og kigge lidt på den campingplads som Rikke, Claus og børnene har booket til sommerferien.

Dag 32 Onsdag den 26.april  175 km

La Rocca camping Gardasøen-S.Felice-Brescia

Så fik vi regnvejr og det hele dagen. Vejrudsigten siger også regn i morgen og lidt på fredag, men så kommer sommeren tilbage og det vil vi have med. Vi trækker den så meget vi kan, da vi hører at det er dårlig vejr i DK. Vi skal bare være hjemme senest næste weekend.

Så rejste de sidste venner. Det var meningen at de skulle køre her til morgen, men vi har lige modtaget en sms at de er kommet hjem. Der var så megen larm ovre hos dem af en Tysk efterskole at de ikke kunne sove, så de valgte at køre kl. 23 i aftes.

Erika og mig havde valgt at køre en tur til S.Felice som ligger lige ovre på den anden side af søen i forhold til hvor vi bor. Det er her vores datter Rikke, med svigersøn og deres børn skal holde en uges ferie i en hytte. Vi havde lovet at kigge lidt på den plads.

Turen derover var på 50km og pladsen ligger op af en skråning med den mest skønne udsigt til til Balo og bugten. Dog ville jeg nødig ligge på camping der, da vejen op på pladsen er stejl.

Vi havde fået lov til at kigge rundt og tage nogle billeder, samt tage lidt brochure med hjem.

Campingpladsen ved S.Felice som ungerne skal bo på i sommerferien Outlet byen i regnvejr

Vi havde hele tiden set vejskilte til Brescia og da vi nu var så tæt på blev vi enige om at køre til den store Outlet by, og jeg det er en by med bare Outlet butikker.

Her fik vi lidt at spise og gik så rundt i alle disse butikker. Her faldt vi over en kæmpe butik, kun med Skechers sko. Erika havde været på udkig efter et par, så os ind i butikken.

Hun fandt lige dem som hun så gerne ville have og jeg fandt også et par lækre. Prisen for begge par var billigere en et par i DK.

Vi kørte derefter tilbage til campingpladsen som er godt affolket. Her til spisetid er regnen dog stort set ophørt. Resten af dagen vil vi bruge på at læse.

Dag 33 Torsdag den 27.april  12 km

La Rocca camping Gardasøen

I går aftes fik vi set en film som jeg havde på min pc. Det regnede en gang imellem i nat ellers ikke noget.

Dagen i dag er ikke blevet brugt til ret meget. Vi tog en tur på marked i Bardolino, da vi alligevel skulle derind for at handle.

Vejret var ok og vi kunne sågar sidde ude på en restaurant og få en lille en.

Vejrudsigten passer stadig, idet der igen skulle begynde at regne her til eftermiddag og det gjorde det. Det var meningen at vi ville grille, men dette tillader vejret ikke, så vi må vente til i morgen, da vejrudsigten siger fint vejr fra nu af.

Ellers har vi snakket en del med de dansker som er her, ellers læst en del. Resten af aftenen bliver nok også brugt på at læse og så håber vi at vejrudsigten holder, så vi igen kan få varmen og fint vejr.

Dag 34 Fredag den 28.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Endnu en dag uden de store oplevelser. Det regnede ikke i nat og vi stod op til sol, dog blev det overskyet op af dagen. Vi fik ligeledes 10 min regn om eftermiddagen, men her til aften er det igen fint.

Vi valgte at gå en tur ind til Garda og her var igen marked, men nu må det også være nok. Dog fik Erika igen købt et tørklæde som hun har manglet hele livet, samt en fin bluse. Jeg fik langt om længe købt den hat jeg havde kigget på længe.

På tur i Garda. Konen får tørret finger i tøjet Æg og bacon i panden Så bliver der grillet til aften

Til middag lavede jeg bacon ude på panden med røræg.

Eftermiddagen gik med at læse og til aften kom solen igen og vi valgte at grille og spise ude. Dejlig igen at kunne sidde i solen. I morgen skal det blive rigtig godt vejr, så det vil vi nyde.

Dag 35 Lørdag den 29.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Vi stod op til skyfri himmel. Det havde dog været en kold nat, hvor jeg måtte op midt på natten for at tænde for gulvvarmen.

Vi fik igen nye naboer som fortalte at der var sne hele vejen gennem Østrig, dog var Brenner ryddet for sne og der var saltet. Sjovt nok kunne vi se på dem som kom her i dag at de var kørt gennem Østrig, idet deres biler var helt hvide af salt.

Vi har haft en skønne dag med sol fra morgen til aften. Her kl. 20 sidder vi stadig ude.

Vi cyklede en tur ind til Garda for at købe noget til Erikas søster i apoteket og ellers var det eneste vi foretog os, var da jeg cyklede en tur ind til Lidl i Bardoline og at købe de gode øl som de har der.

Ellers har vi bare ligget her ved vognen og slikket solskin stort set hele dagen. Her til aften har vi igen grillet og Hr. Iversen så har jeg igen stået ved panden og stegt kartofler – smiler. Jeg fik dog en øl til. Hvad skal det dog ikke ende med.

Vejret i morgen skal igen være super, men om vi kan tåle mere sol må tiden vise. Erika snakker om at vi skal op til poolen for At få sol på ryggen.

Dag 36 Søndag den 30.april  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Så stod vi igen op til en smuk skyfri himmel. Vi sad ude og fik morgenmad. Der skulle igen handles lidt ind til aftensmad, så vi tog cyklerne og cyklede ned til Bardolino i Lidl. Hvor er det bare super at vi har cykler med, så er vi fri for at starte bilen og med at finde en p.plads, samt alt den trafik som er lang Gardasøen.

Jeg havde lagt mit barometer ude i solen inden vi kørte og da vi kom tilbage stod den på 30,5 gr i solen.

Vi fik frokost og blev enige om at gå ind til Garda by for at købe vores favorit rødvin som også ligger i den dyre ende, men er vi på tur eller ej.

Solnedgang over søen Vi nyder det gode vejr Strandpromenaden ind til Garda

Der var utrolig mange mennesker langs, men det er fordi Italienerne klæder sig pænt på om søndagen og så går hele familien tyr langs søen og spiser ude.

Jeg fik sendt en sms til vores nabo om hvornår vi kommer hjem og fik igen svar med at græsset var nyklippet.

Hold nu op hvor er det dejlig med en nabo som slår græs, ser til huset og tømmer postkasse. Det er bare så dejlig, ellers kunne vi nok heller ikke tage af sted i 6 uger. TUSIND tak Hardy og Jytte. Ligeledes så holder den anden nabo med sin firmabil hvor vi har vores campingvogn så det ser beboet ud. Det er bare super. Vores svigersøn kommer også for at vande planterne inde.

Vi nød igen dagen i solen, kun afbrudt af at jeg var en tur oppe i poolen. Her til aften blev der igen grillet.

Dag 37 Mandag den 1.maj  20 km

La Rocca camping Gardasøen-Lazise

Det var gråvejr i dag og efter vejrudsigten skulle vi få regn over middag.

Erika havde set en lille kogeplade som vores Tyske naboer har og sådan en måtte hun selvfølgelig også eje. Inde i Lazise har de en campingforretning som har, ja jeg lyver ikke, flere tusind varer på megen lidt plads, så der kørte vi ind. Hele butikken er proppet med varer og når jeg siger proppet, så er der proppet, idet der er varer overalt. Der er ikke et sted i loftet hvor der kan hænge mere. Når man så ser alt det de har udenfor, spekulerer man på, hvordan de får alt dette ind til fyraften. Det kan ikke passe at alt det kan være der. De har simpelthen alt. Jane købte en pande som vi også har, da de var her. De havde selvfølgelig flere forskellige modeller og vi fik så en der passer til os. Vi gik en tur gennem byen for til sidst at gå op til den fine slagter de har i byen for at købe ind til grill i aften.

Denne campingbutik i Lazise har alt Der er varer overalt - selv hele loftet er proppet

Vejrudsigten passer, idet det lige over middag begyndte at regne. Jeg har igen været så uheldig at få blærebetændelse og husker fint sidste gang jeg havde det i Østrig. Hold nu op hvor var jeg syg den gang. Vi snakkede om at opsøge en læge, da Erika kom i tanke om at hun havde fået en kur ved lægen derhjemme inden vi rejste, da hun var lidt nervøs for at hun skulle få det.

Nu var det så mig og gik straks i gang med kuren og håber ikke jeg får det som sidst, for så må hjemturen udskydes.

Vi sidder nu inde i vognen og læser af lives lyst. Her til aften skal der igen grilles – regn eller ej.

Omring kl. 17 holdt det op med at regne og vi fik grillet omk. kl. 18.30, men Erika måtte spise alene. Jeg har det ikke særlig godt og fryser, så jeg hoppede i seng med strømper og alt vintertøj. Nu er jeg lige oppe for at skrive dette færdig, få en kop kaffe og så smutter jeg i seng igen,

Vejrudsigten til i morgen siger flot solskin så det håber vi kommer til at passe da vi skal have det hele pakket sammen, idet vi køre hjem af på onsdag og regner med at være hjemme fredag.

Dag 38 Tirsdag den 2.maj  0 km

La Rocca camping Gardasøen

Jeg fik sovet 13 timer, kun afbrudt af 10-12 toiletbesøg. Vi stod op til det smukkeste vej som vejrudsigten havde lovet. Kunne ikke rigtig have noget til morgenmad, men det blev bedre op af dage.

Vi har brugt dagen på at pakke stille og rolig. Vores Tyske naboer snakker vi rigtig meget med og var også inde i deres autocamper for at se denne. Til morgen var det ældre par fra Åbenrå lige pludselig her igen på deres gamle plads. De havde været en tur i Frankrig, men aldrig mere sagde de. Det havde været et mareridt.

Ellers er det hjem af i morgen. Vi regner med at køre nogenlunde stille og rolig og tager 2 overnatninger, så vi er hjemme fredag.

Jeg fik ligeledes afregnet for de 21 dage vi har været her ved Gardasøen. Pris 450,- EURO så det må siges at være billig. I morgen er det siden med hjemturen.