Matchtur 2009

Erika og jeg har tit talt om at tage på en matchtur hvor alt bare er arrangeret for en og da vi fra de andre i klubben hørte at det var super, blev vi enige om at det ville vi prøve. Vi tager som regel ikke af sted på ferie i efteråret, idet vi både er af sted i uge 11 og så vores sommerferie, men i år lavede vi en undtagelse. Lis og Kjeld hørte at vi ville af sted og ville da også gerne deltage og det samme viste sig at Rita og Erik også ville. Vi kunne faktisk have blevet flere par fra klubben, men turen var booket. Kjeld var en aften inde for at kigge på en tur for at se hvor vi skulle tage hen, da han ved en fejltagelse kom til at bestille til Costa del Sol på hotel Flamingo midt i byen Torremolinus. Han ringe og spurte om dette var i orden og ja, det ene kunne værre lige så godt som det andet. Det var et 3 stjernet hvor vi havde all.incl.

Vi mødes i lufthavnen søndag den 4.oktober og tog med flyet kl.15.05 og ankom til Malaga kl.19 hvor guiden stod klar til at tage imod. Vi fik vores bagage og fandt vores bus. Det viste sig at vi var 35 golfspiller til denne matchtur som var ca. 10 flere end de plejer. Dette var deres sidste tur til Costa del Sol i 2009. Vi ankom i det fineste vejr og vi fik omkring 30gr. hele ugen. Nogle dage endda varmere, så vi nød det i fulde drag. Bussen kunne ikke tage alt vores bagage, så de måtte bestille en ekstra, så derfor var der en del ventetid i lufthavnen. Vi ankom til hotellet og fik et værelse på 8.sal med udsigt til hovedgaden og i baggrunden havet.

Her venter vi på den anden bus Hotellet

Vi fik den første orientering i bussen, hvor der blev fortalt at vi ville få resten næste dag i baren. Vi mødes kl.10 næste dag hvor guiden fortalte lidt om det hele og om de turer de lavede på vores fridage. Derefter tog vores matchleder Jørgen Simonsen over. Han fortalte lidt om hvad og hvor vi skulle spille de 4 dage. Vi fik derefter alle en golfbluse. Damerne en rød og herrerne kunne vælge mellem 2 farver. Vi blev afhentet ved hotellet hver gang med en bus, som kørte os ud til de baner vi skulle spille. Vi blev sat sammen med forskellige hver gang, med undtagelsen af den dag hvor vi skulle spille par ellers spillede vi hver dag stableford samt en anden spilleform. Den første dag var det de 3 bedste scorer på holdet som talte.

Vi skulle spille Mijas banen, som består af 2 x 18 huller og koster 67 euro hvis vi skulle besøge den. Den vi skulle spille i dag var Los Olivos. Vi var 9 hold, så det tog nogen tid inden alle var ude. Erika var på hold 6 i B.rækken sammen med 2 herrer samt en anden dame. Jeg var på hold 9 og spillede i A rækken sammen med matchlederen og Max.

Mijas golf shop Vores matchleder Jørgen Simonsen
Putter træning inden start, idet der er mange præmie på højkant Her står jeg på 1.tee

Banen var som de andre baner vi spillede en rigtig fin bane med masser af bunkers. Det blev til en rimelig runde og kom ind med 25 point. På hver bane havde vi også nærmest hul på et par 3 hul, som denne dag var på hul 16, et hul på 124m. Den kom jeg tættest på med 1m fra pinden og vandt 1 fl. champagne for dette.

Her står Erika ovre på tee stedet på et par 3 og skal over vand Dette er også et par 3 hul nede i bunden på 190m

Da vi var de sidste som kom ind nåede vi kun lige at få drukket vores øl for derefter at tage bussen tilbage på hotellet. Vi mødes straks ved poolen for at få noget at drikke - det var jo all. incl. :-) Hver aften efter golfen og spisning, blev vinderne råbt op og der var både præmie til de bedste scorer samt i dag, til de bedste hold. Her fik det hold jeg var på en 2.plads og jeg fik en 4.plads i stableford så det gav 2 præmie. Meget flot af Bravo. Vi sad længe ude ved poolen inden sengetid. Som man måske kan se på billederne, så var der flest kvinder.

Så var der samling ved poolen med de forskellige drinks

Tirsdag den 6.oktober skulle vi så ud på vores 2 runde og denne gang skulle vi spille Guadalhorce, som er en privat bane meget tæt på Malaga lufthavn. Dette var ligeledes en meget fin bane med hurtige greens. Man skulle lige vænne sig til at der kom charterfly hen over hoved på en hele tiden som skulle lande i Malaga. Denne dag spillede vi Hallington samt selvfølgelig stadig en gennemgående Stableford. Erika fik en 2.plads i sin række og jeg fik en 4 plads i min, så sammen lagt lå vi på en 3.plads i hver vores række. Nærmest flaget denne dag var matchlederens kone.

Vi gør klar til at komme på banen Klubhuset
Her er Rita på vej op af hul 18 Fly over hoved af os Klubhuset foran hul 18

Dagen sluttede som den gjorde hver aften, med drinks i baren. Vi var fra dag1 af blevet enige om at dem som man spillede sammen med, spiste man også sammen med for på den måde at blive rystet sammen.

Onsdag den 7.oktober var golf fri, så stort set alle tog med på en tur til Gibraltar, men vi 3 par ville hellere blive hjemme og gå en tur i byen og ellers bare nyde det og sove længe. Efter morgenkaffen gik vi ned på gågaden som strakte sig næsten fra vores hotel og så helt ned til stranden. Vejret var lidt overskyet om formiddagen, men blev igen fin over middag. Det var en utrolig hyggelig gågade som vi også tog om eftermiddagen. Nede ved stranden var vi blevet tørstige, så ind på en bar for at få tanket op.

Ned gennem gågaden Øl pause på stranden

Vi gik en lang tur langs strandpromenaden og op gennem byen tilbage til hotellet for at komme i baren. Om eftermiddagen lå vi og nød det ved poolen og sluttede med en tur ned i gågaden igen.

Langs strandpromenaden Hjemme ved poolen Et kig ned til poolen fra vores terrasse

Torsdag den 8.oktober stod den igen på golf. Denne gang skulle vi spille Santana som koster 90 euro hvis man kommer ind fra gaden. Dette var efter min mening den bedste bane af dem alle. Vi fik alle gratis bil at køre i hvis vi ville, men vi måtte ikke køre på banen men kun på stierne, så det takkede nej. Denne dag skulle vi spille par, hvor den bedste af os to på hullet talte. Vi kom mærkelig nok til at spille med Lis og Kjeld og det var en hyggelig runde. Jeg spillede de første 12 huller i et super spil, men så gik jeg også ned med flaget, men så spillede Erika til gengæld op til sit bedste, så det endte da også med at vi vandt holdmatchen. Tættest flaget denne dag blev Grethe fra Varde.

Erika og nogle af de andre på 1.tee Erika slår ud på 3 tee

Det var en rigtig fin bane og specielt var det at vi havde en starter som samtidig stod med et skilt hvorpå der stod Stille når vi slog, ligesom de professionelle. Efter en super runde fik en rigtig god omelet i klubben. Dagen sluttede igen i baren. Hver aften når Erika og mig gik op tog vi altid en drinks med op på terrassen hvor vi sad stille og rolig og nød disse dejlige og varme aftener.

Lis gør sig klar på tee stedet mens Erika og Keld ser på

Fredag den 9.oktober skulle vi ud for at spille den sidste runde golf på Mijas Los Lagos og der var tæt løb i specielt A rækken, så alt kunne ske denne dag, som også blev en af de varmeste. Der var ligeledes en hel del vand i spil. Foruden stableford skulle vi igen spille hold hvor de 3 bedste på holdet talte. Vi var alle blevet enige om at stille op i den bluse som vi alle havde fået af Bravo, så hele golfbanen var i rødt, idet alle damerne bar røde bluser, mens vi mænd havde 2 forskellige farver på. Vi havde desværre en som måtte ind i klubhuset p.g.a. varmen og sikkert for lidt væske. Det blev en rigtig tæt runde. Jeg var meget sikker på at jeg ville ryge kraftig ned af den samlede liste, idet jeg kun kom ind med 21 point, men dette viste sig ikke at holde stik, idet de andre spillede som jeg kæmpede med var lige så ringe. Bedste scorer kom Jørgen Simonsen ind med idet han havde 29 - flot. Erika kom ind på en 4.plads denne dag. Nærmest flaget denne dag blev Erik Vejen.

Rødt på 1.tee Morgen ud over golfbanen. Utrolig smukt
Terrassen i klubben De røde piger har fundet i skygge

Jeg havde da også fortjent en kold øl

På vej hjem i bussen blev os 3 som havde vundet nærmest flaget de første 3 dage enige om at vi alle skulle mødes ved poolen og så drikke de 3 flasker. Vores matchleder spurgte også nærmest flaget denne dag om han også ville smide sin flaske i puljen, men det ville han ikke, men han drak helt fint af vores :-)

Om aftenen skulle vi have afslutnings middag, samt præmie overrækkelse og dette skulle foregå ude i byen på en hyggelig restaurant og vi glædede os alle til noget andet mad end den vi fik på hotellet, som ved gud ikke var noget at skrive hjem om.

Her sidder nogle af os over maden på denne restaurant

Jeg var så heldig at løbe med den samlede præmie for hele ugen og Erika tog en 4. plads i sin række, så vi kom hjem med en masse fine præmier.

Lørdag den 10.oktober var fridag og fodbold i fjernsynet hvor Danmark mødte Sverige i den vigtige kamp til VM. Lige henne om hjørnet var der en Dansker som havde et værtshus og ville sætte skærme op både inde og ude, så dette ville vi om aftenen. Dagen blev brugt til en tur ned af gågaden og en god frokost ved stranden. Vejret var super, så Erika og mig gik hjem efter badetøj og tilbragte eftermiddagen ved stranden. Om aftenen stod den så på bold. Værten sagde at vi bare kunne hente noget at spise og tage det med hen til ham, så det gjorde vi så. Det var en fantastisk stemning og rigtig mange besøgte stedet i løbet af aftenen, Efter kampen gik Erika og mig en tur ned gennem byen da det var utrolig lunt. Aftenen sluttede igen ved poolen.

Så er vi ved at være klar til bold En tur ned af gågaden kl. 22.30
Lis og Keld er ved at være trætte Solnedgang på vej hjem i flyet

Søndagen blev brugt på at pakke, idet vi skulle være ude inden kl. 12.00 og bussen først kom og hentede os kl. 15. Det var en irriterende ventetid. Vi landede i Billund kl. 21 og begge vores piger havde skrevet at vi skulle kigge forbi for at få kaffe inden vi kørte hjem. Grunden viste sin at min far var død mens vi var i Spanien, så det var hårdt at få dette at vide.

Se alle billederne fra turen - klik her