Sommerferie 2014 - Caole, Italien

Sommerferien 2014 skulle gå til Italien, nærmere betegnet ned til Lido de Jesolo, men denne gang på den østlige side af Jesolo i byen Caole. Campingpladsen som hedder Pra Delle Torri faldt vi over i en reklame i et campingblad. Det viste sig at de også havde en stand på dette års Ferie for Alle i Herning.

En af grundene til at vi valgte denne plads, var at vi altid har vores golfudstyr med på ferie og da denne plads selv havde en 18 huls golfbane, var det hurtig afgjort.

I foråret 2014 kom vores ældste datter på 39 og spurte hvor vi skulle hen på ferie og hvornår. Da hendes ældste søn på 14 skulle med Talentholdet til opvisning i Canada de første 14 dage af skoleferien, spurte hun om hun og hendes datter måtte komme ned en uge.

Det sagde vi ja til, idet vi nemt kunne tage vores lille spidstelt med derned, ellers kunne de også sove i rundsiddegruppen.

Da dette kom vores yngste datter for ører, spurte hun om ikke også hun og vores yngste barnebarn på 4  måtte komme med også.

Dette gav selvfølgelig et helt andet billede, idet vi selvfølgelig ikke kunne have dem boende også. Det endte så med at vi lejede en mobilhome til dem. De skulle så flyve med Ryanair som fløj til Venedig hver onsdag. Her kom så næste problem, idet campingpladsen kun lejede ud søndag til søndag. Vi fandt så ud at at Fri Ferie også havde nogle som de lejede ud, MEN kun tirsdag til tirsdag eller torsdag til torsdag. Vi måtte så leje den fra tirsdag til torsdag og så have den stående Tom de 2 dage den ikke blev brugt, så det blev dyrt nok.

Lørdag den 21.juni km 752

Vi havde igen tidlig ferie, nemlig uge 26-27 og 28. En af grundene til vi holder så tidlig, er at trafikken ned gennem Tyskland ikke er så voldsom og der er aldrig problemer med at komme ind på en campingplads og så starter højsæsonen jo først i uge 27.

For første gang i mange år, skulle vi blive på sammen campingplads i alle 3 uger, så det var vi lidt spændte på, men da ungerne jo kom 1 uge skulle det nu nok gå.

Da Erika skulle i byen fredag aften, valgte vi at køre lørdag morgen kl. 5. Erika havde kun fået nogle timers søvn og jeg havde sovet dårlig, selvom jeg gik tidlig i seng fradrag aften, men det med at gå tidlig i seng er ikke lige mig, men afsted kl. 5 kom vi da.

Lørdag morgen kl. 5.00 klar til afgang Autopilot sat til 102. Skiftede mellem 104 og 106

Det var fint vejr, men kun omkring 14 gr. Vi kom dog op på 16-17 gr. Senere på dagen, selvom det ikke var noget at råbe hurra for. Vi havde stort set kun lige krydset den Dansk- tyske grænse, da det begyndte at regne og det varede ved helt til Hannover. Trafik havde vi stort set ikke noget af. Jeg tror det er første gang vi er kørt sydpå at det har været så lidt trafik og så få lastvogne.

Dette var samtidig vores første rigtige tur med vores nye bil, men hold op hvor blev vi positiv overrasket. Jeg satte fartpiloten til 102 og det holdt den, medmindre det gik op af bakke.

Søndag og lastvognene holder inde til kl. 22 aften inden de måtte køre igen. Parabol sat i foruden til fjernsynet

Holder og venter Vi kørte videre. Dejlig at køre om søndag uden lastvogne

Det gik bare så godt hele vejen. Erika plejer ikke at sove i bilen, da hun jo skal holde øje med trafikken og bremse med de pedaler som ikke er der, men i dag nikkede hun temmelig meget. Det var meningen at vi ville køre ned til Leipzig og overnatte her, men klokken var kun 13 da vi kørte forbi byen, så vi blev enige om at fortsætte ned til vores foretrukne plads, som ligger lige inden Hof, nemlig Sloss Issegau hvor vi nu har været en del gange. Lige inden vi skulle dreje af motorvejen for at komme til campingpladsen, var jeg lidt i tivl om ikke det var for tidlig at køre ind. Vi ville være på pladsen kl. 15.30, men vi valgte dog alligevel at køre dertil, idet jeg lige fra morgenstunden havde frygtelig ondt i ryggen og trængte til bare at slappe af.

Vi sad og nød en kold øl og gik allerede i seng kl. 20.00 og jeg sov lige til vækkeuret kl. 6.30 næste morgen.

Søndag den 22.juni 830 km

Porten til campingpladsen åbnede først kl. 7.30, men da var vi også klar. Vi fik afregnet for den ene overnatning som kostede EUR 20.40 og begav os igen ud på motorvejen mod syd. De første timer gik det smertefrit, men da vi nærmere os München, blev det meget trafikeret. Jeg ved ikke om alle tyskerne skulle på søndagstur for hold da op en kø. Være var det dog i den modsatte side. Her var det stort set stop and go hele vejen fra Salzburg og til München, så det var godt vi ikke var på vej hjem. I radioen hørte vi at dem som skulle ned over Brenner, holdt i en lang kø i 2 timer. God ferie siger jeg bare.

På vej gennem bjergene i Italien

Vores mål for dagen var at komme ned i bunden af Østrig og så overnatte ved Ossiacher See, men igen var vi her omkring kl. 16.00 så vi valgte at køre hele vejen til vores campingplads på Lidoen eller nærmere ved byen Caole.

Vi var fremme kl. 19.00 og der var efterhånden blevet 31 gr. Igen var vi utrolig overrasket over hvor godt bilen have klaret turen og specielt gennem Østrig med alle de bakker op og ned. Den kørte bare. Laveste gear som jeg måtte ned i var 3 så det var flot.

Indgangen til campingpladsen

Campingpladsen som vi skulle til er Pra delle Torri i byen Caole. Det er en kæmpestor plads med alt hvad der til hører, men pladsen vil jeg beskrive senere.

I receptionen spurte vi om en plads i næsten 3 uger og den måtte meget gerne ligge i nærheden af den mobilhome børnene skulle bo i. De havde folk stående som tog os med i en golf bil og kørte ned for at se de pladser de havde fri. Vi valgte så en, som dog ikke havde nogen større træer til skygge, men det måtte vi leve med.

Vi fik stillet det hele på plads og fik så noget at spise. Jeg havde dog lige været oppe for at købe nogle kolde øl som vi sad og nød. Vi sad i shorts og t shirt  ind til sengetid. Det er lige det man drømmer om sådan en sommeraften. Synd at vi har så få af dem i Danmark.

Aftenhygge foran vognen og det man sukker efter, nemlig de lune aftener

Mandag den 23. Juni

Nu er det ikke sådan at jeg vil pensle hver dag ud i denne dagbog, da vi jo skal være her i næsten 3 uger og det stort set bliver det sammen hver dag, så det bliver lidt med de dage vi tager på udflugt m.m.

Lidt om pladsen:

Pladsen har over 1000 pladser i forskellige størrelser og alle med afløb og vand. Så findes der flere hundrede mobilhomen som kan lejes. Vi lejede f.eks. en til vores børn og børnebørn gennem Fri Ferie da det var billigst end at leje gennem pladsen. Så råder campingpladsen også over flere hundrede lejligheder eller som de også kaldes, apartmens, samt et hotel.

Oppe på campingpladsens torv med springvand

På pladsen er alt hvad man kan forstille sig. Det er flere store badelande for alle alders grupper. Stranden er fin og ren med livredder alle vegne også ved poolen. Så er der flere spisesteder, apotek, Info, frisør, flere butikker med tøj m.m. Stort supermarked med lækker kød, bager m.m. Der er store boldbanen, mange tennisbaner, minigolf, bue skydning samt stort tivoliland til de små, så husk mange penge til dem for de vil elske det :-)

De mange pools i forskellige dybde

Som noget nyt har den fået et stort action park med skate bane , klatre væg og meget mere.

Pladsen har ligeledes udlejning af cykler, klapvogne og elcykler til at cykle rund på pladsen hvor der kan være op til 4 voksne og 2 børn som kan sidde foran på styret.

Hver aften kører der et tog rundt på pladsen og man kan ligeledes tage et tog fra pladsen og ind til Caole.

Der er utrolig mange nationaliteter på pladsen. Nu er de gamle Østlande også begyndt at camperer. På pladsen er der utrolig mange fra Polen og Tjekkiet. På den lille gade vi bor på er vi 2 dansker, italiener, polakker, tjekker og et par fra Litauen. Vi har 3 familier fra Tjekkiet boende lige bag os og de har de flotteste og største Audier, men deres campingvogne, er nogle gamle nogle som de har importeret fra Tyskland. Telt camping er igen på vej frem. Der er rigtig mange som ligger i telt og det ene større end det andet.

Pladsen har det vi faldt for, nemlig en egen 18 hullers golfbane hvor man får 40% rabat når man bor på pladsen.

Vi har allerede spillet banen og den er rigtig flot og velholdt.

Vi grillere til aften og nød at kunne side ude i kun t shirt. Senere på aftenen begyndte det at lyne i det fjerne, men vi fik ikke en dråbe.

Tirsdag den 24 juni

Vi havde booket tid til en gang golf til kl. 9.00 for at det ikke skulle blive for varmt, men tak for kaffe det var varmt. Vi fandt da også ud af, at de fleste kun bookede 9 huller da det ellers bliver for varmt, så det gør vi fremover. Man kan også for 5 EUR  træne hele dagen, så det er noget jeg vil gøre.

Indgangen til golfbanen Klubhuset
Et af hullerne var helt ude ved stranden Gør klar til at slå
Erika på green Efter omgangen var det godt med noget at spise og drikke da det var meget varmt

Erika vandt over mig med 2 point, men hun var så træt til sidst ellers kunne det have blevet meget større.

Igen til aften lynede det i det fjerne og denne gang gik vi ikke ram forbi. Der kom en del regn i løbet af natten, men til morgen var der holdt op, dog meget overskyet. Vi valgte derfor at køre en tur til Lido de Jesolo, men var her kun en lille time, idet det bare regnede og regnede. Vi valgte derfor at køre retur for at se til vognen m.m. men det hele så fint ud.

Onsdag til søndag 25-29 juni

Dagen går bare med at ligge ved stranden eller sidde ved vognen og nyde det. I fredags var vi en tur i et stort supermarked i Caole for at handle ind. På hovedvejen ved Caole ligger der en vinbonde som både har alverdens grønsager og frugt. Vi købte lidt frugt med hjem og skulle da også smage på hans hvid vin. Vi fandt en lidt sødlig og købte en karton med 5 liter.

Hygge foran vognen Gaden vi boede på. For enden var stranden

Om aftenen skulle vi prøve en af pladsens restauranter. Vi prøvede ligeledes at spise frokost på den restaurant som ligger oppe på stranden, men det vi ikke noget at råbe hurra for.

Aftenspisning på en af restauranterne med gode pizza

Lørdag var vi igen ude for at spille en gang golf, men denne gang kun 9 huller og så først efter kl. 17 da det ellers er det for varmt.

Lørdag er skiftedag med mobilhomen og så er den danske fabriks ferie jo også begyndt og jeg skal da love for det var et gede market hele dagen. Folk stod i lange køer for at tjekke ind og der var rigtig mange dansker.

Stranden Strandrestauranten

I dag søndag er der faldet lidt ro på igen og vi tilbragte det meste af dagen ved stranden. Vi valgte at spise i byen Caole og for at se byen.

En rigtig hyggelig gammel bydel nede ved havnen, med masser af hyggelige gågader. Erika fik endelig fundet sig en bikini som hun også ledte efter sidste år i Kroatien, så nu er det da ro så længe. Vi fandt et sted og fik en drinks og blev enige om at spise hjemme på campingpladsen, idet det trak kraftig op til uvejr og vi havde nogle vinduer åbne i vognen.

Caoles gamle bydel
Flotte huse i byen

Det regnede lidt mens vi kørte hjem til pladsen, men ikke noget af betydning. Vi fik lukket og slukket og ville så prøve en ny restaurant her på pladsen. Den var være som på en banegård. Hold da op hvor var der mange mennesker og så alle de unger som råbte og skreg. Mens vi ventede på vores mad begyndte det at lyne og så skal jeg love for at det gav regn. Heldigvis havde vi fået alt lukket, så vi nu her sidst på aftenen sidder foran vognen og får kaffe og regnen holdt op for 1 time siden, men om der kommer mere i løbet af natten må tiden vise.

Det gjorde det stort set hele natten, dog ikke ret meget, men det lyder altid mere voldsomt på tagertaf en campingvogn.

Mandag den 30.juni  80km

Det var stadig overskyet da vi stod op, så vi blev enige om at tage en tur til Venedig mens det ikke var alt for varmt, men solen kom kun 1 time efter vi var kørt fra pladsen.

Alt hvad man kan tænke sig af strand tøj, her over for Lido Union Færgelejet over til Venedig

Vi kørte gennem Jesolo og videre ud mod Sabbione hvorfra båden over til Venedig går fra.  På vejen derud kom vi forbi alle de butikker som vi besøgte da vi lå på en plads tæt på den helt store Lido de Union var med børnene i 1992. Erika og mig var der så også selv 10 år senere. Vi skulle da lige ind og ose i disse butikker og specielt en, der har alt hvad man kan tænke sig inden for camping tilbehør.

Vi kørte videre mod Sabbione og ved ankomst springer der P vagter ud midt på gaden for lige netop at vi skal køre ind på deres P.plads. Jeg forsøgte at køre et par stykker ned ☺️ inden vi kørte ind på den sidste inden båden. De koster alle 5 EUR og så må man parkerer hele dagen. Vi var så heldige at der var en båd som skulle til at tage afsted, så vi betalte 9 EUR pr.person for en retur.

Så var det lige denne private båd som også skulle til Venedig Marcus pladsen i det fjerne
Klokketårnet på Marcus pladsen Så går vi fra bord

Det er en dejlig sejltur som dog kun tager 20 min, men turen igennem Lagunen og ind til Marcus pladsen er specielt med alle de både der sejler på kryds og tværs.

Båden ligger til omkring et par hundrede meter fra pladsen, så vi valgte at tage en af de utallige små gyder og broer ind gennem byen til Rialto broen. Undervejs faldt Erika over Murano Glad som stort set hver anden butik har her, men Det berømte Murano glas værk ligger også her i Lagunen på en lille ø. Vi besøgte glasværket i 1992 med børnene.

Erika fik købt en halskæde med øreringe som passer til det armbånd som hun købte sidste år på Fraueninsel.

Hyggelige så "gader" Masse af mennesker på vej op til Marcuspladsen
Igen en hyggelig kanal Trapperne og butikkerne på Rialto broen
Canal Grande Rialto broen
Butikkerne ved Rialto broen En hyggelig restaurant med små vinduer ud til kanalen

Vi blev så igen snydt, idet længere inde i byen faldt vi over en forretning som havde minus 50%.

Fra området omkring Rialto broen gik vi tilbage mod Marcus pladsen og alle de mennesker som er der. Køen for at komme ind og se kirken var igen så langt at det ville tage en times tid, så igen kom vi ikke ind og se denne. Køen til tårnet var også meget lang, men der var Rikke og mig oppe i i 1992.

Tiden var inde til at tage færgen retur, så vi fandt stedet, men skulle vente i 45 min på den næste, så vi valgte at sidde og få en øl. Pris for en øl - 9 EUR, så med drikke penge, kom jeg af med 20 EUR, men så havde vi også en super udsigt ud over lagunen og alle bådene.

Markus pladsen Folk i lang kø for at komme ind i kirken. Vandet kom op af ristene da der var højvande
3 mænd hænger oppe og reparerer facaden i kirken Vi venter på båden retur og får lige en øl til kr. 75,- pr.stk
Vi nyder udsigten på vej tilbage Her i indsejlingen til lagunen er de ved at bygge en kæmpe sluse for at forhindre at

Venedig en dag bliver helt oversvømmet

Her Tirsdag stod vi op til lidt overskyet, men jeg skal love for at det blev varmer op af dagen. Vi har nu fået så meget sol at vi hellere må springe en dag over ved stranden, men det passer også med at jeg skal hente børnene i Venedig i morgen.

Vi var også over for at tjekke ind til den mobilhome som vi havde lejet til børnene, men dem som normalt står for det, var taget til Holland i en familie anliggende, så vi snakkede med en fra FriFerie hvor vi havde booket mobilhomen. Hun ringede til en anden som havde overtaget det med at udleverer nøglen til mobilhomen, men sagde at da børnene først kom dagen efter kunne vi først komme denne dag og få nøglerne. Så skal jeg ellers love for at Hr og Fru Andersen kom op i det røde felt. Når vi nu havde lejet hytten fra i dag, så ville vi også have nøglen fra i dag, ellers ville vi have penge retur for den ene dag. Så kom der gang i sagerne :-)

Onsdag den 2. Juli 145 km

I dag skulle jeg hente ungerne i lufthavnen. Vi havde handlet ind til de kunne klare den første dag med drikkevarer og mad. Erika lavede frokost mens jeg kørte af sted for at hente dem i Venedig lufthavn. De skulle lande kl. 12.35 så jeg tog af sted i god tid fra campingpladsen omkring kl. 11.05 og da der kun var 45 km til lufthavnen havde jeg god tid - troede jeg.

Jeg var i lufthavnen omk kl. 12.00 da de små veje her i Italien tager utrolig lang tid da hastigheden stort set alle steder kun er mellem 50 og 70 km.

Jeg fandt én P.plads og begav mig til ankomsthallen. Fremme kiggede jeg efter ankomst at fly fra Billund, men der var ingen.

Jeg henvendte mig derfor i Info for at høre hvad det nu hvad for noget. Hun kunne så fortælle at flyet fra Billund ikke skulle lande i Venedig, men i Treviso. Meget fint eller meget lidt fint, for hvor djævlen var Treviso? Hun prøvede at forklarer mig dette, men uden held. Hun skrev det så ned på et stykke papir hvor jeg skulle køre af og hvorhen, men godmorgen, hvor skulle jeg vide det fra.

Tilbage i bilen prøvede jeg at taste Treviso ind på min GPS og der var bid. Treviso lå 25 km nordlige Venedig. For at være helt sikker tastede jeg efter lufthavne i mit område og der kom Treviso også frem.

Nu skulle der køres stærk, for klokken nærmede sige 12.35 hvor de skulle lande. Jeg var fremme og i ankomsthallen 12.45 og da var de første på vej ud. Pigerne var også begyndt at blive nervøse da de også havde fundet ud af at de ikke skulle lande i Venedig, så de ringede og skrev SMS for at høre om jeg var det rigtige sted.

Jeg fik den største knuser af lille Vilfred da han så mig så det var det hele værd. Vi var først tilbage på campingpladsen kl. 15.00 og da ventede Erika med frokost.

Resten af dagen blev brugt ved stranden og ved poolen. Vi spiste hos os ved vognen og gik en tur op til alle butikker og legelandet. De gik tidligt hjem til deres hytte så mig og Erika hyggede ved vognen.

Mine 3 piger Naja og Vilfred oppe ved springvandet Vilfred ude at køre med de skøre

Torsdagen og fredag var ikke meget anderledes som de andre. Dagene blev brugt ved stranden og endte med at vi alle gik ud for at spise torsdag aften og som viste sig at pigerne betalte.

Så er familien igen ude og spise pizza Mor og datter Rikke og datteren Naja
Jeg er ved at købe en drage til Naja Naja soler sig, mens Rikke får massage

Lørdag er der i sommer halvåret et stort marked inde i Caole by og der ville vi ind. Problemet er bare at vi ikke alle kan være i bilen, så derfor måtte jeg køre 2 gange. Det var nu ikke det store der blev købt, men de købte da en gave hver til de gamle, som tak for en god ferie, selvom den ikke var slut.

Fra marked gik vi en tur ind i den gamle bydel af Caole, hvor jeg langt om længe fik mig en kold øl. Vi slentrede rundt nogle timer og begav os retur til pladsen.

Vilfred gider ikke mere marked Dette her kunne han lide Hyggelig gade i Caole
Flotte huse i Caole Så var der lige øltid for Andersen

Søndag formiddag foregik ved stranden og efter middagen gik den op til poolen. Sidst på eftermiddagen var det igen tid til en gang golf.  Denne gang tabte Fru. Andersen. Vi havde først en tid til 17.50 for at det ikke skulle være så varmt. Efter Golfen gik Erika og mig ud for at spise.

Hytten som børnene boede i

Mandag blev det endnu varmere, så hele formiddagen blev brugt ved standen hvor der lufter lidt, men dog var jeg det meste af tiden under en parasol. Vi plejer altid at holde siesta mellem 13 og 15, hvor vi spiser og får en lille morfar, men ikke denne dag da det var alt for varmt at sidde oppe ved campingvognen så vi tog op til poolen med ungerne.

Vi havde købt ind til grill, så vi grillede alle sammen. Efter opvasken m.m. ville vi op i legelandet, men jeg gik tilbage for at lukke tagvinduet da det trak op til regn og jeg skal love for at alle der var deroppe fik travlt med at komme hjem, da det begyndte at lyne og regne.

Så griller vi. Aftensmaden var vi altid sammen om Leg ved campingvognen Rikke og Naja lejede en cykel på pladsen

Vi fik kun lidt regn resten af natten og her til morgen klarer det op igen, men Gud ske lov knap så varmt, men stadig varmt.

Rikke havde spurt om hende og Naja måtte låne bilen for at køre en tur til Venedig. De tog her fra campingpladsen kl. 9.30 med hvad de skulle passe på, hvor de skulle parkerer og hvilken båd de skulle tage over.

Erika og Vilfred får en is Bæver på golfbanen og der var mange Golfvognen bag cyklen når jeg skulle på golfbanen

Trods det skrev hun om man kunne få en P.bøde da hun ikke havde småpenge nok. Jeg måtte skrive tilbage og fortælle det som jeg også sagde inden de kørte, at de skulle køre ind til dem som står helt ude på vejen for at lokke folk ind på netop deres P.plads og her koster det 5 EUR, men så må man også holde hele dagen.

Aftentur rund på pladsen. Her hotellet i baggrunden Bag pigerne supermarked og bazar Sidste aften spiste vi oppe på hotellet

Erika tog med Tina og Vilfred op og kigge butikker, men jeg så småt pakkede det væk som kunne pakkes væk, idet vi kører hjemad i morgen aften, men først efter at jeg har kørt børnene til lufthavnen.

Planen er at mens jeg kører dem til lufthavnen, gør Erika deres hytte rent og får den afregnet og når jeg kommer tilbage pakker vi vores campingvogn og kører sidst på eftermiddagen.

Grunden til at vi lige pludselig vil kører sidst på dagen, er at strækningen mellem Saltzburg og München er så trafikeret at der stort set altid er lange køer og derfor vil vi godt overstå denne strækning hen sidst på aftenen.

Hvor langt vi kører inden jeg skal ind og sove, må tiden vise, men regner med at vi så sover nogle timer og så kører videre, men nu ser vi.

Onsdag den 9.juli

Jeg fik børnene i bilen og kørte de 72 km som var til lufthavnen, mens Erika gjorde deres mobilhome ren. I lufthavnen fik jeg taget afsked med ungerne og kørte så de 72 km retur for at pakke vores sager. Sjovt at tænke, at når de var hjemme skulle vi først til at køre nordpå.

Jeg var oppe for at afregne vores 18 overnatninger som løb op i 662 EUR.  Vi kørte først efter siesta kl. 15, men måtte betale for et døgn extra da vi skulle være ude inden kl. 12

Vores den ældste datter Rikke, var meget bekymret over at vi ville overnatte på en rasteplads, så for at berolige hende valgte vi at køre ind på en campingplads for natten. Vi forlod Pra delle Torri kl. 15 og begav os nordpå op i Østrig.

Det blev koldere og koldere og endte med både regn og kun 12 gr. Uha vi frøs og når man så tænkte på at de hjemme havde fået op til 30 gr, så det blev dejlig at komme hjem.

Vi kørte 400 km op til Hallain ved Salzburg. Vi har været på pladsen for mange år siden, men kunne godt huske stedet og området.

Pause på vejen hjem i Østrig Her er vi på campingpladsen i Hallein

Vi ankom kl. 20 og fik så noget at spise og gik tidlig i seng.

Torsdag den 10. Juli  800km

Vi kørte fra Hallein kl. 8.00 og turen mod München gik over alt forventning. Stort set ingen trafik og sådan havde vi det ind til vi kom op i nærheden af Hannover. Vi valgte at tage turen op af A9 over Leipzig - Magdeburg og til A7 ved Hannover.

Det blev varmere og varmere jo længere vi kom op, men det regnede også stort set fra München og op til Magdeburg. Vi hørte i radioen at der var et frygtelig uvejr i området Leipzig- Magdeburg og jeg skal love for vi fik regn. Vi kunne stort set ikke se en hånd for os, så megen regn fik vi. Alle kørte kun omkring 40 km i timer. Det var som om det fulgte os over mod Hannover for nogle gange kunne vi køre fra det og anden gange ikke.. I radioen fortalte de om væltede træer m.m.

Frygtelig uvejr omkring Magdeburg

Efter at have kørt 800 km i 12 timer, trængte jeg til at slappe af. Vi fandt derfor en plads som vi mente vi havde været på før ved Soltau, men det viste sig at blive en anden, men en meget fin og utrolig rolig plads. Pladsen ligger kun 4 km fra motorvejen og hedder Camping Imbrock. Den ligger fuldstændig inde i en skov. Receptionen er selvfølgelig det første man møder, men campingplads kan man ikke se derfra. Vi fik fortalt at omkring 400 m nede, lå der en stor græs areal inde i et åben område som var beregnet til gæster og vi kunne bare finde en plads.

Fastligger med stor sø og terrasse ud over vandet Festsal, butik m.m. på pladsen
Stor kunstig sø med strandsand Her inde i lysningen lå alle vi dagsgæster

Der var flotte toiletbygninger to steder der og længere ned gennem skover var alle fastligger. Ca 400m længere nede var der en købmand og festsal, samt en stor kunstig badesø med strandsand. Mens jeg sidder og skriver dette ligger der 2 andre vogne som også er fra Kolding og deres campingvogne er som vores Adria købt hos KG Camping. Det er en stilhed her i skoven så man er helt bange for at sove for længe i morgen :-)

Vi har nu kun omkring 300 km hjem til de ca. 30 gr som børnene siger der er hjemme. Her var der 24 gr da vi kom,  så det er dejlig.

Fredag den 11.juli 325 km

Vi kørte fra Soltau kl. 8.00 og var hjemme kl.12 og fik så pakket ud og vaskemaskinen kom på overarbejde, men vejret er jo fint, så tøjet kan komme ud at hænge.