Sommerferie 2015
Bornholm-Sverige-Himmerland

Sommerferien i r, skulle holdes sent, i forhold til hvad vi plejer, nemlig uge 32-33-34. Grunden er, at vi i uge 34 som er vores den sidste uge, skal til Himmerland for at se den store Europa Tour i golf og har booket en uge p Himmerland Camping, som kun ligger 4 km fra golfbanen.

Vi kunne selvflgelig godt have valgt at bruge de frste 14 dage p at kre sydp, men valgte dog at bruge dem p Sverige, da vi ikke nede over p stkysten af Sverige sidst vi var derovre i 2012 og nu ville gre dette punkt frdig.

Planer er jo som bekendt til for at blive ndret. Jeg sad en dag og lste i DCU campingbladet og s her en annonce fra Sannes camping p Bornholm, som havde et godt tilbud i august mdr.

Tilbuddet ld p en uge for 2 personer med nat frgen Ystad-Rnne retur, samt en uge p Sannes camping for kr. 2600,-kr.

Erika har tit snakket om at vi skulle tage en tur til Skagen, eller en tur til Bornholm og da vi nu alligevel var i Sverige og havde betalt for broerne, var det ikke langt fra tanke til handling.

Da det ligeledes var brnebrnenes sidste ferieuge, havde jeg ogs her set et godt tilbud, som var med fly fra Billund til Rnne for 1500,-kr retur for dem begge. De skulle s ankomme sndag og retur torsdag. Det ville de meget gerne, s ogs dette fik jeg bestilt.

Sommeren i Danmark havde indtil lige njagtig den dag vi skulle p ferie, vret rent ud sagt, noget skrammel. Det har vret koldt, blsende og regnet en del.

Hvor vi i Danmark havde dette vejr stort set hele maj, juni og juli, s havde de til gengld haft varmeblge i Sydeuropa med omkring 40 gr.

Men lad mig starte fra begyndelsen af vores ferie som startede nogle timer efter fyraften den 31. Juli

Fredag den 31.juli

Erika havde taget fri fra arbejde denne dag og var stort set frdig da jeg kom fra arbejde kl. 13

Da vi frst skulle med nat frgen fra Ystad lrdag morgen kl. 0.20 havde vi god tid. Da vi alligevel kun sad og ventede, kunne vi lige s godt kre stille og rolig.

Vi krte fra Kolding kl. 16 og tog den med ro og var i frgelejet i Ystad som bil nr. 2 kl. 21.00

Vi kunne ikke komme ind p havneomrdet fr kl 22.50 s vi fik noget at spise. Erika havde kbt smrrebrd hjemmefra og s l vi i vognen og slappede af inden afgang.

Vognen er pakket og klar S gr det ned under resund Ankommet til Frgen i Ysted

Lrdag den 1.juli

Frgen som vi skal med, er en katamaran frge og skyder en fart af ca. 75 km i timen, s turen tog kun 1 time og 20 min.

Katamaran frgen Skal lige tmmes inden vi kan kre om bord

Vi havde fet brev fra campingpladsen med forslag til hvor vi kunne overnatte, indtil vi kunne tjekke ind p pladsen lrdag middag.

Vi var en af de sidste campingvogne som kom fra frgen, s vi l 7 vogne efter hinanden. Jeg havde uset os en rasteplads lige uden for Rnne, men den glippede jeg der midt p natten. S vi krte bare efter alle de andre vogne og blev enige om at tage parkeringspladsen ved Gudhjem svmmehal.

Her p p.pladsen ved Gudhjem svmmehal, overnattede vi inden vi kunne komme ind p campingpladsen

Det viste sig at det ville alle de andre ogs. Vi holdt s her p rad og rkke, fik benene ned p vognen og krb i seng. Vi vgnede omk. kl. 9.00 og da var de 2 frste vogne allerede krt. Vi fik morgenmad og faldt i snak med en af de andre, som fortalte at de frste havde ringet til campingpladsen for at hre om deres plads var ledige og det var de. Vi gjorde s det samme og fik ogs her at vide at vi bare kunne komme da vores plads ogs var tom.

Sannes Camping Vores plads med udsigt over havet Her sad vi om morgen og til den anden side om aftenen

Vi fik en super plads, med udsigt over vandet og lige ved siden af de andre par som var krt fr os. Det var 2 sstre med gteflde som vi faldt rigtig godt i snak med hele ugen.

Her havde vi en dejlig lille krog

Resten af dagen blev bare brugt p at slappe af og g tidlig i seng. Vejret var rigtig super og vi kunne sidde ude og grille i shorts, ja det kunne vi faktisk i alle vores 3 uger her i august. Helt hen til at vi startede ferien, havde sommeren vret rigtig skidt og sydp havde de hedeblge med omk 40gr. s det m siges at vre heldig at sommeren kom som vi skulle starte ferie.

Her er lidt billeder fra campingpladsen og ved vandet.

Strand var der ikke meget af Campingpladsen l helt ned til vandet Stor trskib anlber Gudhjem
Lkre hytter med en super udsigt Helt nye servicebygninger Bord og bnke blev flittig benyttet af telt folket som der var mange af

Sndag den 2.juli

Vi sov lnge og vejret var stadig super, s vi sad ude og fik morgenmad. Derefter krte vi en tur til Gudhjem mlle, hvor der var loppemarked og derefter ned til havnen og gik lidt rundt her. Vi kbte et godt stykke smrrebrd med l og rred med hjem til frokost, samt Bornholmers snaps.

Mllen i Gudhjem hvor der var loppemarked Udsigten oppe fra mllen
Hr. Andersen Ned over havnen i Gudhjem
Spis hvad du kan for 129,- af bare fisk Gudhjem havn Dejlige sm gader

P tur i Gudhjem Vi kbte en gang rget l og laks med hjem til frokost

Det var i dag at vores 2 ldste brnebrn skulle komme med flyveren fra Billund, s vi krte en tur til Svaneke og gik rundt inden de skulle hentes i lufthavnen.

Mens vi gik der, ringede Naja og fortalte at nu var de ankommet. Jeg havde simpelthen set forkert og troende de skulle ankomme 1 time senere. S var det ellers med at komme til lufthavnen i en fart og der stod de rolig og ventede p mormor og morfar. Hold da op en brler, som ogs kom til at koste mig en stor is.

S ankommer brnene fra Billund Vores 2 dejlige brnebrn som hyggede sig mens de var hos os

Resten af dagen gik bare med at slappe af.

Mandag den 3.juli

Denne dag ville vi en tur til stranden og det skulle vre det bedste, s derfor krte vi ned til Dueodde for at bade.

Lucas og Naja kunne tydelig huske at de havde vret der med mor og far for nogle r siden, s det var nsten dem som viste os rundt.

Dueodde Nedgangen til stranden som var denne gangbro

Vi nyder det gode vejr, men vandet var koldt

Naja var selvflgelig ude at bade, men vandet var hunde koldt, s jeg kom kun halvt i.

Vi var ved at vre sultne, s vi blev enige om at kre ind til Veks, men det var dog en utrolig kedelig by.

S fr vi lige en is i Nex Frokost i Svaneke. Hold da op det var lkkert. Har aldrig fet en fiskefrikadelle s god

Vi krte derfor videre til Svaneke og fandt her et hyggelig sted. Derefter gik turen tilbage til campingpladsen for at bade i poolen som blev en daglig begivenhed, selvom Naja ikke er til at drive hjem igen. Hun kan blive ved i timevis, s det vi gjorde var, at jeg gik med hende i poolen og var der i ca. 1 time og s kom Erika og sad deroppe og s hende lege i poolen.

Naja var helt vild med poolen. Hun kunne blive ved i timer. Jeg var med hver gang

Tirsdag den 4.juli

Lucas var bare ikke til at f op den dag, s da klokken var over 11 blev han nsten sparket ud af sengen.

Her i forteltet, sov Lucas p en drmmeseng, men nr solen stod op blev det uhyggelig varmt i forteltet

Efter morgenmaden tog vi op til Opal sen tt p Hammershus. Jeg vidste ikke hvad det var, men viste sig at vre en tovbane som fra selve udspringet er 50m oppe p en klippe og s glider man 290m ned med 60 km i timen og til sidst rammer sen. Det s virkelig super ud.

Opalsen. Fra pilen tog de tovbanen helt ned til hvor vi stod De unge bag Erika sprang ud fra klippen der

Derefter krte vi op til Hammershus og gik en rundtur deroppe. Vi krte derefter ned til havnen i Sandvig Allinge for at f handlet i Netto.

Naja og Lucas p vej op til Hammershus Erika mtte ogs komme med p billedet. Lige fr at Naja ogs vokser mormor over hoved

Hammershus med udsigt derfra

S er vi i Sandvig Allinge Snupper lige en is, inden vi gr videre

Tilbage p campingpladsen gik turen op i poolen da det stadig var meget varmt.

Onsdag den 5.august

Vi spurte ungerne om hvad de kunne tnke sig at se mere, inden turen gik hjem. De ville gerne en tur op til rokkestenen.

Her solgte de hatte, bluser m.m., P vej op til Rokkestenen

Vi krte s op til Paradisbakkerne som er Bornholms strste skov og her inde i skoven ligger den bermte rokkesten.

Vi fik parkeret bilen p et af de steder hvor man kan tage stierne ind i skoven. Efter et par km kom vi da ogs frem til stenen, men rokke den kunne vi ikke.

Rokkestenen som vi ikke kunne rokke

Erika havde set nogle reklamer med et stort rgeri inde i Svaneke og ville meget gerne smage en rget sild.

Dette skulle hun selvflgelig da ogs have lov til. Rgeriet er nok det strste p Bornholm og Erika fik sin sild. Lucas fik rget laks og jeg fiskefrikadeller og Naja rejer med pommes.

Lige ved siden af rgeriet, ligger der en vold hvor der str nogle gamle kanoner som blev brugt til at forsvare en. Vi gik lidt rundt ved havnen i Svaneke for at nyde livet her. Ungerne skulle ogs lige ud og balancerer p de store sten som l ned til vandet, men jeg var noget bange for at Naja skulle falde, da de skulle hoppe lidt fra sten til sten.

Havnen i Svaneke Ungerne skulle lige lege lidt p klipperne
Det store rgeri i Svaneke, hvor vi spiste frokost Naja fik Rejer med pommes Gamle forsvars kanoner

Igen sluttede vi med at komme op i poolen, eller det vil sige, Naja og mig, idet de andre ikke er s meget for det. Eneste problem, er at Naja ikke er til at slbe med hjem igen, hun er simpelthen en vre vandhund.

Torsdag den 6. august

Dette var dagen hvor brnebrnene igen skulle flyve hjem, s vi startede dagen med at kre en tur til Rnne, idet min IPhone var get total dd og i Rnne havde de en forretning som kunne reparerer dette.

I frste omgang ville de beholde den nogle dage, men jeg fortalte dem at vi skulle forlade Bornholm dagen efter. De ville s kigge p den til vi havde fet brnebrnene godt af sted.

Vi slentrede lidt rundt i Rnne og krte s til lufthavnen og fik dem godt af sted.

Torvet i Rnne Dejlig "gammelt" hus med grd Flotte gamle huse med bonderoser

Jeg fik s afhentet min telefon, som de sagde, viste sig at skulle have nyt batteri. Dette mtte jeg jo tro p, s 400,- kr ud af lommen.

Glad var jeg dog at min telefon igen virkede.

Bilen var blevet meget fedtet da den havde stet under det egetr som stod p vores plads og havde afgivet rigtig meget saft som klbede sig fast til bilen, s den mtte bare vaskes. Jeg vasker aldrig min bil i en vaske hal, men lige her var jeg nd til at gre en undtagelse - desvrre, men bilen blev fin igen.

S skulle bilen lige vaskes Helt ned bag trerne, l campingpladsen. Husene til venstre er Gudhjem

De 2 naboer som vi havde p pladsen var 2 sstre med gtemnd og dem kom vi utrolig godt ud af det med.

Det ene par boede i rhus og det andet i Kbenhavn. De havde grillet en flskesteg denne dag og vupti kom de over til os med nogle stykker.

Der var ligeledes et Tysk par nede fra Bayern som l lidt lngere henne og som jeg ogs havde snakket en del med. Ligeledes et flinke par.

Mens vi sad ude og hyggede, kom hun forbi og havde benbart trang til at snakke og med trer i jnene fortalte hun, at hendes tvillingesster havde ringet, at hendes mand lige var dd i en alder af 47 r.

Da vi begge er gode til Tysk, forsgte vi at trste s godt vi nu kunne. De havde gldet sig til Bornholm, da de altid gerne ville dertil, men var for dyrt for dem. S endelig var de kommer, skulle de retur til Tyskland. Srgelig historie.

Pragtfuldt vejr hele ugen p Bornholm Denne udsigt nd vi hver dag

Fredag den 7.august

Nu da ungerne var taget hjem, kunne vi endelig komme ud at spille golf, men hold da op det var varmt denne dag. Vi krte dog ud til Gudhjem golfklub i R og startede runden. De frste 9 huller var stort set alle med udsigt over havet og derfor ogs lidt luft. Erika var dog efterhnden drlig af varmen s jeg foreslog at vi gik ind efter de frste 9 huller. Hun ville dog fortstte, men efter hul 12 kunne hun ikke mere og her var der en mulighed for at springe over midt p hul 16 og s g hjem den vej. Den kolde l bagefter gjorde virkelig godt.

Golfklubben i R Golfklubben
Flot udsigt over stersen p de frste 9 huller Mtte desvrre afbryde spillet efter 13 huller da det blev for varmt

Resten af dagen blev brugt p bare at slappe af og en tur i poolen.

Omkring kl. 18 kom Erika og fortalte at min telefon igen var totalt dd. Jeg forsgte at ringe til forretningen men de lukkede allerede kl. 16 og havde lukket om lrdagen. Jeg fik dog fat i en p et mobilnummer, men det eneste han kunne hre var at snakke med de andre mandag morgen og s ringe tilbage. Jeg har aldrig hrt fra ham.

Lrdag den 8.august

Det var dagen hvor vi igen skulle af sted med natfrgen kl. 22.20. Vi skulle vre ude af pladsen inden 11 men var s heldige at vores plads ikke var optaget, s vi betalte for en dag mere, s vi kunne blive hele dagen og frst kre til aften mod frgen.

S er vi klar til at komme fra Bornholm og videre til Sverige Frgen ligger til

Det havde regnet og tornet stort set hele natten og vi var noget kede af det, idet vi skulle have forteltet ned og Ikke vdt, da vi ikke skulle have det op igen i Sverige.

Det smregnede lidt det meste af dagen, men hen p eftermiddagen gav det trvejr med sol, s vi var s heldige at f det hele pakket sammen i trvejr.

Vi sad ude foran vognen og hyggede til vi skulle af sted og snakkede en del med vores dejlige naboer. Jeg fortalte dem at min IPhone desvrre var get ned og var svr at undvre.

De lyste alle op og fortalte at jeg bare skulle vikle den ind i et viskestykke og lgge den i fryseren mellem 10 og 20 min.

Jeg spurte om de havde fet for meget at drikke og tog gas p mig, men det var deres fulde alvor. Ja hvorfor ikke prve, den virkede jo ikke alligevel. Efter 20 min tog vi den ud og vupti virkede den igen, dog var den helt flad for strm, men efter opladningen har den nu krt upklagelig siden. Stort tak til naboerne.

Vi tog afsked med vores 2 dejlige naboer, som var meget kede af at vi tog af sted, idet de skulle blive en uge mere.

Sndag den 9. August

Vi krte af frgen i Ystad prcis kl. 00.05 og vores nste stop for overnatningen var Kalshamn golfklub som havde en lille campingplads tilknyttet til golfbanen. Dette har stort set alle golfbaner i Sverige, nogen bedre end andre. Denne her var bare super.

Jeg var ikke rigtig klar over hvor langt der var til Karlshamn, s vi var ikke fremme fr kl. 02.00 og med en del problemer, idet der var kommet ny motorvej som ikke var p min GPS.

Erika var ikke trygt ved situationen med at kre der midt p natten og hvad ventede der os nr vi kom frem. Hun var faktisk lidt bange.

Vi krte igennem en skov og pludselig var der et skilt som viste ind p en plads for golfbanens campister. Jeg slukkede motoren og fik fat i en lommelygte, idet der var totalt mrkt, bortset fra en campingvogn som havde en masse sollamper foran sin vogn.

Jeg gik en tur rund med lommelygten og kunne se at der var omkring 6 campingvogne og 1 autocamper der. Erika faldt ned igen ved synet af de andre vogne.

Vi fik krt vognen ind et sted og sluttet strm til, stille og rolig for ikke at vkke de andre. Vognen blev sat op skv, men det var lige meget denne nat. S ind i seng for at f sovet.

Vi stod allerede op igen kl. 9.00 og var spndte p at se hvad vi var kommet til. Der var en stor plads hvor der var en fastligger, ja en fastligger og 6-7 andre vogne, hvoraf den ene var dansk.

Midt p pladsen var et lille hus med vand, strm, en ovn og en grillplads.

Vi nyder morgenmaden efter nattens krsel Lige bag teltet til hjre er green til hul 18 Ham her var fastligger ved golfbanen

Jeg gik op i klubhuset for at melde vores ankomst som koster kr. 75,- i dgnet og s kunne vi bruge strm, deres bad og vi kunne hente gratis hndklder i restauranten til bad. Jeg bookede ligeledes til en gang golf samme dag, men den gamle bane var fuld booket, s jeg valgte den nye.

Vi l en del her. Huset i midten var til grill, ovn, vand m.m. Karlshamns klubhus

Da jeg kom tilbage, sad Erika og snakkede med ham som boede i den fastligger vogn. Det viste sig at han var en slags campingfatter som fortalte os om alt ogs golfbanen og hvilke huller vi skulle passe p m.m.  - sjov ftter.

Det var varmt, s vi havde taget godt med vand med, men vi kunne tanke mange steder rundt. Den nye bane var fin bortset fra at man skulle g 4 min fra hul 1 og over til hul 2.

Deres logo S er vi klar ved 1.tee udsigt over banen

Den bedste bane skulle vre den gamle, men der var stort set totalt booket p den.

Hele anlgget var bare super, med de lkreste trning faciliteter. Der var 3 P. pladser. Den ene ved klubhuset og 1.tee til den gamle bane. Den anden var ved 1. Tee til den nye bane og den sidste var oppe ved drivingrange.

Vi fik spillet den gamle bane samme dag som vi ankom om natten og det var varmt. Selvom den nye bane skulle vre den "drligste" var det en fin bane som bugtede sig i det svenske landskab. Eneste som mske var at udstte, var at man skulle g 4 min fra hul til hul 2. Temmelig langt mellem disse 2 huller. Efter runden gik vi bad for at blive klet ned og ville s bare slappe af ved vognen.

Par 3 hul p gamle banen Op af trapperne og s sl fra teested Trapperne til teested

Jeg fik snakket en del med de 2 Svenske venner par som ogs var der. Havde dog nogen problemer med at forst alt hvad de sagde.

Mens vi sad og slappede af og snakkede om at g tidlig i seng, kom danskeren og spurte om ikke vi ville over og have en kop kaffe.

Jeg tror vi sad her til kl. 21 og fortalte at vi gerne ville have spillet den gamle bane ogs inden vi krte videre.

Straks s bookede han os p sammen med dem til dagen efter.

Mandag den 10. August

Efter en god nats svn, var vi klar p frste tee til kl, 9.00 sammen med Jette og Ole som de hed. Ole havde en lille handicappet kretj at kre rundt p efter en ulykke.

Den var en super runde p denne flotte bane, som s absolut overgik den gamle bane.

Efter runden gav vi en kold l og pakkede s sammen og drog mod Karlskrone.

Det var ikke meget mere end 75 km at kre her til Drags Camping og Stugby som ligger p en . Vi skulle kre gennem Karlskrone by for at komme dertil. Hele omrdet er et stort skrgrd med masse af er.

Drags Camping og Stugby Et lille kig op af en gade
Udsigt over til Karlskrona by Campingvognene l helt ud til vandet
Vi havde en plads i 2 rkke, men kunne fint kigge ned til vandet Her er udsigten fra 1 rkke med stranden

Selve campingpladsen er temmelig stor. Man ligger rundt mod vandet. Selve info og kbmand, restaurant m.m. ligger lige inden for indgangen og her gr vejen s hjre og venstre til pladserne. Disse stopper s omkring midt p en hvor resten s er troldeskov og vandrestier. Omrdet midt p en er belagt med sm hytter som ligger spredt inde i skoven.

Toilet bygningen med stearinlys og blomster S kaniner p hele pladsen og de var nsten tamme Sm hytter gemt inde i skoven p pladsen

Der er en vandre sti hele vejen rundt om en. Der er forskellige badestrande rundt om og nogle steder er der klipper som man kan bade fra.

En noget specielt campingplads. Jeg har taget et billede af pladsens brochure som kan ses her.

Pladsen er en 4 stjernet plads, men dette vil jeg ikke sige efter Danske forhold. Deres service bygninger er trhuse og bestemt ikke noget at rbe hurra for. Ved opvasken er der kun 1 hane med varmt vand og hndvaskene er ikke aflukket p badevrelset.

Det er ogs frste gang jeg har set at man har levende stearinlys stende i toilet bygningen samt blomster p hndvasken.

Vejret var stadig meget fint, s jeg hoppede en tur i havet for at blive klet lidt ned. Resten af dagen blev brugt p at slappe af.

Vi griller og snupper lige en selfi Vi sidder med et glas rdvin og nyder solnedgangen

Tirsdag den 11. August

Vi holdt en fridag for golfen og tog en tur ind i byen for at kigge nrmere p denne, men frst skulle vi lige finde en Renault forhandler, idet jeg siden Bornholm har haft en gul lampe som lyser og fortller jeg skal til service. Dette var jeg i april, s m lige have tjekket om der er andet. Forhandleren fortalte mig at dem som havde lavet service havde glemt at nul stille den.

Vi kunne derfor kre videre og en gang f det lavet nr vi kom hjem. Vi tog til ubds museum her i Karlskrone. Prisen pr. Person var kr. 130.

Sfart museet i Karlskrona Minelgger
Gammel ubd Nyere ubd Topedorr

Der er trangt i sdan en bd Meget lille toilet. Nogle gange kunne det ikke tmmes hvis de skulle gemme sig

Der var en del historie gennem tiden for Svensk marine, samt 2 ubde inde i en stor hal. Den ene var en ldre sag, men den anden var en kmpe af Delfin klassen.

Vi gik en tur gennem den og kunne her se at de boede og levede under trange vilkr i denne stlkasse.

Vi gik en tur gennem byens ggade hvor vi bl.a. Fik handlet til aftensmaden.

Det store tov i Karlskrona

Onsdag den 12.august

S skulle der igen spilles golf og Erika havde noget af en revanche til gode, idet jeg frte med 3-0.

Vi havde booket tid ved Carlskrone golfklub som l 15 fra hvor vi boede.

Carlskrona's klubhus Deres logo P vej ned af par 3 hul 15

Iflge vores svenske golftrner hjemme i vores klub, skulle den vre god. Det viste sig at vi skulle ud med 2 svenske damer.

Mange af hullerne p forni, l meget tt p hinanden og nogle steder havde vi teesteder ogs lige ved siden af hinanden.

De flotteste huller kom dog p bagni, ide deres fairway her var grnne. En af damerne fortalte at de ikke mtte vande fairway, idet golfbanen l i et naturreservat.

Dette teested var bygget op p en klippe Flot par 3 hul ned mod vandet

Specielt hul 15 som var et kort par 3 var flot. Stod hjt og slog ned mod vandet som omkransede green.

Huls 16 herre tee l p en lille ude i vandet og ved teesteder stod der ogs, at dette hul var et af Sveriges 100 flotteste huller.

Teestedet p hul 16 l ude i vandet bygget p en Erika op af hul 16 Skiltet som fortller alt

Denne gang slog Erika mig, idet hun kom ind med 38 point mod mine 35. De 2 damer var ogs noget imponeret over at vi kunne lave s stor scorer nr vi ikke havde spillet banen fr.

P vejen tilbage til campingpladsen, krte vi lige forbi den bane som vi har booket til dagen efter, idet vi nu har hrt fra bde de dansker vi spillede med i Karlshamn og fra de 2 damer, at det var en meget kureret bane, s de ville vlge en anden.

Som vi kunne se, var den kureret, men det er vi jo vand til fra vores hjemmeklub og da den flot og grn ud, tager vi udfordringen op.

Efter aftensmaden som igen var grill, tog vi vores stole og et glas rdvin med ned til stranden og nd solnedgangen. Vinden var drejet om i Vest og det kunne mrkes hvor vi var, idet det var mere kligt og for frste gang i lang tid, skulle vi have lange bukser p om aftenen.

Torsdag den 13.august

I dag skulle vi spille Nicklastorp golfklub, som ogs ligger nogle km fra Karlskrona. Vi havde jo vret oppe og kigget p den og var blevet enige om at spille den, dog ville vi leje en buggy hvis det var varmt.

Vejret var super flot, med omkring 25 gr. s det blev til en buggy og godt det samme, for banen var meget kuperet.

Med rabat for golfhftet og leje af bil, kom vi alt i alt af med 550,- svkr s det m siges at vre billig.

Nicklastorp golfklub

Banen var kuperet ja, men hold da op hvor var den flot og med nogle rigtig spndene huller. Vi mdte nogle pensionister som trak deres vogne rund, s vi blev lidt flove ved at komme krende.

Jeg kom igen ind med en score over 30 point og er derfor foran fruen med 4-1.

P green Et kig op af et par 3 hul til teestedet

Vi sad p deres terrasse og nd udsigten over banen med en kold l. Ogs her var der en autocamper som boede og spillede golf. Han havde en fantastisk udsigt over banen fra sin autocamper.

Vi fik handlet lidt p vejen tilbage til campingpladsen og straks vi var tilbage skulle jeg en tur ud at svmme.

Vejret har vret super, men om aftenen bliver det hurtig klig. Vi sidder her med en trje og lange bukser, mens ungerne stadig her kl. 21 bader.

I morgen gr turen retur til Kolding for lige at vaske lidt inden vi mandag morgen tager af sted igen.

Disse sm dejlige huse l p en hvor ogs campingpladsen l. Alle havde et lille Svensk flag. Det er bare s smukt og for mig det rigtige Sverige

Fredag den 14.august

Vi fik pakket sammen og hgtet campingvognen efter bilen og startede turen tilbage til Kolding. Der var en tur p 500 km

Lrdag - sndag den 15/16 august

Der bliver vasket, handlet ind, gjort rent og pakket igen. Vi var lige forbi campingcentret for at kbe en lampe til forteltet, idet ungerne havde delagt en gamle ved at spille fodbold i forteltet.

Mandag den 17.august

Vi havde aftalt med venner parret at vi skulle kre hjemmefra kl. 07.00, s vi kunne f vogn og fortelt sat op, inden vi skulle spille Lgstr Golfbane om eftermiddagen.

Denne uge skulle st i golfens tegn, idet vi skulle se den store Europa turnering i Himmerland. Vi havde som sidste r, booket p Himmerland Camping, som ligger kun 4 km fra golfbanen, s vi havde cykler med, s vi kunne cykle frem og tilbage. Dem som kom i bil skulle betale 50,- kr for at parkerer p en mark.

Sebber Kloster golfklub S er vi klar ved 1.tee

Vi fik sat vogn og fortelt op og krte s ud for at spille Lgstr. Det var en rigtig hrd omgang med det blsevejr. Dagen efter spillede vi Sebber Kloster golf som var en rigtig svr bane og vi fik da heller ikke mange point.

Onsdag startede golfen s i Himmerland med Pro/amb hvor vi fulgte den ene bermte bold med Kronprinsen, Tom Kristensen, Lars Larsens sn Jacob, da Lars Larsen ikke kunne spille og s Thomas Bjrn.

Ton Kristensen Kronprinsen p vej ind efter sin bold Thomas Bjrn og Thorbjrn Olesen

Super hyggelig og rigtig godt get af Kronprinsen. Resten af ugen cyklede vi til banen og fulgte de forskellige spiller. Vejret var bare super super, s det blev nogle dejlige dage, dog ikke med en dansk vinder. Hver dag sad vi p campingpladsen og grillede.

Hul 16 hvor der bliver taget imod Sren Kjeldsen Vi er klar midt p bakken Nu er der ved at vre fyldt op

Vi havde taget en afspadsering mandag lige efter vores ferie og kom ogs frst hjem mandag middag.

Klar til aftensmaden Rhygge med stearinlys p bordet

Vi krte "kun" 2100 km i vores sommerferie i r, men pengemssig lb det op i nogenlunde det samme som hvis vi var krt sydp. En af grundene var selvflgelig flybilletten og ophold til brnebrn